English

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان خبر داد؛

برگزاری نخستین همایش گردشگری دریایی کشور در هرمزگان

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان از برگزاری نخستین همایش گردشگری دریایی کشور در زمستان سال جاری در این استان خبر داد.

برگزاری نخستین همایش گردشگری دریایی کشور در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، اشکان مختاری  با بیان اینکه پارسال هنرمندان استان ۲ میلیون و ۲۸۰ هزار دلار صنایع دستی از هرمزگان صادر کردند، اظهار داشت: امسال برای رونق صنایع دستی هرمزگان ۱۴ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است و تسهیلات با بهره ۴ درصدبه مناطق مرزی و ۶ درصد روستاییان پرداخت می‌شود.

وی افزود: سرانه ایجاد اشتغال در صنایع دستی پایین و بین ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان است وبانوان روستایی می‌توانند برای ارائه هنر و توانمندی اقتصادی از این تسهیلات استفاده کنند.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان، ادامه داد: افزایش مراکز خلاق صنایع دستی به ۲۰ مرکز، تدوین و جمع آوری اطلس گردشگری استان و اتمام و مرمت آثار تاریخی از اولویت میراث فرهنگی استان است.

 وی گفت: بیست جشنواره و نمایشگاه تا پایان سال در استان برگزار می‌شود و مهم ترین آن نخستین همایش گردشگری دریایی کشور است که زمستان امسال در هرمزگان برگزار می‌شود.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان افزود: امسال همچنین معماری بومی و محلی از بندرکنگ شهرستان لنگه تا بندر لافت جزیره قشم کاندیدای ثبت جهانی می‌شود.

به گزارش موج، هرمزگان با ۳۵۸ اثر تاریخی و فرهنگی ثبت شده در فهرست میراث ملی و یک اثر ثبت شده در میراث جهانی یونسکو (دانش دریانوردی سنتی و لنج سازی سنتی) است.

۱۷ محصول صنایع دستی استان دارای مهر اصالت ملی و ۳ اثر دارای مهر اصالت بین المللی است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی