English

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان مطرح کرد؛

هرمزگان، هشتمین استان بیابانی کشور

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: استان هرمزگان حدود 2/7 میلیون هکتار مساحت دارد که از این نظر هشتمین استان کشور می‌باشد، مساحت عرصه های طبیعی آن 8/6 میلیون هکتار است.

هرمزگان، هشتمین استان بیابانی کشور

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، سید محمدنور موسوی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: هفدهم ژوئن برابر با 27خردادماه به عنوان روز جهانی «مقابله با بیابان‌زایی و خشکسالی» نامگذاری شده است و هرساله مراسم گرامیداشت آن با محوریت این سازمان به عنوان نهاد ملی هماهنگ کننده کنواسیون مقابله با بیابان زایی برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف از این اقدام، ارتقائ آگاهی و شناخت آحاد جامعه نسبت به سرزمین، ارزش های آن و گام هایی است که میتوانیم در حفظ و بهره‌برداری از آن برداریم. 

موسوی افزود: شعار امسال روز جهانی مقابله با بیابان‌زایی «نقش و حقوق زنان در مدیریت پایدار سرزمین» نامگذاری شده است، این شعار بیانگر این نکته است که جامعه زنان جایگاه ویژه‌ای در مدیریت پایدار سرزمین داشته و می‌بایست در فرایند مقابله با بیابان‌زایی و تخرییب سرزمین بیش از پیش نقش آفرین باشند.

وی تاکید کرد: استان هرمزگان حدود 2/7 میلیون هکتار مساحت دارد که از این نظر هشتمین استان کشور می‌باشد، مساحت عرصه های طبیعی آن 8/6 میلیون هکتار است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: به طورکل مساحت اراضی بیابانی استان 5/1 میلیون هکتار، مساحت مناطق تحت تاثیر فرسایش بادی 612 هزار هکتار و تعداد کانون‌های بحران در استان 28کانون با مساحت 318 هزار هکتار است.

گفتنی است، بیشترین کانون های بحران فرسایش بادی استان هرمزگان، در شهرستان جاسک واقع شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه