English

عباس اکبری؛

برپای غرفه ویژه طرح بیمه فراگیر ایرانیان در نمایشگاه صنایع دستی و مشاغل خانگی بندرعباس

اداره کل تامین اجتماعی هرمزگان به منظور اطلاع رسانی به مردم در خصوص طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی غرفه ای را در نمایشگاه صنایع دستی و مشاغل خانگی بندرعباس دایر کرد.

برپای غرفه ویژه طرح بیمه فراگیر ایرانیان در نمایشگاه صنایع دستی و مشاغل خانگی بندرعباس

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، عباس اکبری مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان روز گذشته در مراسم افتتاحیه نمایشگاه صنایع دستی و مشاغل خانگی بندرعباس گفت: این نمایشگاه به همت کمیته امداد استان، مرکز نیکوکاری شبکه کارآفرینی هرمزگان و مرکز خلاقیت و فناوری های نوین شهرداری بندرعباس از 17 خرداد لغایت 22 خرداد در محل دائمی نمایشگاه های بندرعباس دایر می باشد؛ اداره کل تامین اجتماعی هرمزگان به جهت معرفی طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی و ارائه خدمات به مردم با برپایی غرفه‌ای در این نمایشگاه حضور یافته است.
وی در خصوص علت حضور اداره کل تامین اجتماعی در این نمایشگاه گفت: یکی از جوامع هدف طرح فراگیر خانواده ایرانی دختران و زنان خانه دار که از محورهای اصلی گرداننده صنایع دستی کشور  و مشاغل خانگی خرد هستند و قطعا نیازمند پوشش بیمه‌ای، تامین آتیه خود و افراد تحت سرپرستی خواهند بود.
مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان افزود: بیمه دختران و زنان خانه دار در سه مدل با نرخ های 14درصد، 16درصد و 20درصد جهت استفاده بانوان طراحی شده و با توجه به اینکه دودرصد از نرخ هر یک از این سه مدل قرارداد توسط دولت تقبل شده است فرصت خوبی برای تحت پوشش قرارگرفتن این قشر از جامعه مهیا شده است.

وی عنوان کرد: کلیه دختران و زنان خانه دار می توانند در قالب این طرح پوشش بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی را با نرخ 12درصد ، پوشش بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی را با نرخ 14درصد و پوشش بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی و از کارافتادگی را با نرخ 18درصد دریافت کنند.
اکبری ادامه داد: دستمزد به انتخاب متقاضی بین حداقل تا حداکثر دستمزد مصوب شورای عالی کار می تواند انتخاب شود و مبنای اعمال نرخ های فوق خواهد بود.
مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان در ادامه تصریح کرد: علاوه بر کمک دولت در تقبل دودرصد از حق بیمه از جمله مزایای این طرح این است که متقاضیان چنانچه از طرف پدر یا همسر خود از پوشش درمان برخوردار باشند نیاز به پرداخت حق بیمه جداگانه برای درمان نداشته و کماکان میتوانند از پوشش درمانی سابق خود استفاده کنند.
اکبری در پایان یادآورشد: دختران و زنان خانه‌دار می توانند با مراجعه به درگاه خدمات غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir  پس از ثبت نام و ایجاد حساب کاربری از طریق بخش بیمه شدگان و از منوی طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی به صورت الکترونیک نسبت به انعقاد قرارداد مورد نظر خود  اقدام کنند و یا به هر یک از شعب و کارگزاری های رسمی در سطح استان مراجعه نمایند.

به گفته وی، همچنین مرکز ارتباطات و نظارت مردمی سازمان تامین اجتماعی با شماره تلفن 1420 به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سئوالات و ابهامات مردم خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه