English

به مناسبت روز زمین پاک؛

هزار اصله درخت گلپرک در پالایشگاه ستاره خلیج فارس کاشته شد

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس گفت: با فرا رسیدن روز جهانی زمین پاک با توجه به این‌که درخت گلپرک یکی از درختان بومی استان هرمزگان است و در خطر انقراض قرار دارد، هزار اصله از این درخت در پالایشگاه کاشته شد.

هزار اصله درخت گلپرک در پالایشگاه ستاره خلیج فارس کاشته شد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «محمدعلی دادور» مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس از کاشت هزار اصله درخت گلپرک در راستای حفاظت از این گونه‌ی گیاهی در خطر انقراض خبر داد و گفت: ستاره خلیج فارس با اجرای سیستم‌های نوین در مدیریت فضای سبز، حفاظت از منابع خاکی، حفاظت از منابع آبی، مدیریت مصرف انرژی و توجه به فرهنگ‌سازی به صنعتی پیشرو در حفاظت از محیط‌زیست بدل شده است.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس فرارسیدن روز جهانی زمین پاک را فرصتی برای پاسداشت ارزش‌های زیست‌محیطی خواند و اظهار داشت: در این روز با توجه به این‌که درخت گلپرک یکی از درختان بومی استان هرمزگان است و در خطر انقراض قرار دارد، هزار اصله از این درخت در پالایشگاه کاشته شد.

وی این اقدام را حرکتی مؤثر در راستای حفظ این گونه‌ی ارزشمند عنوان کرد و افزود: این درخت گونه‌ای نمک‌دوست، تثبیت‌کننده خاک و بسیار مقاوم به گرما و کم‌آبی است ازاین‌رو کاشت آن در منطقه‌ی هرمزگان موفقیت‌آمیز خواهد بود.

*تولید بنزین پاک

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس در ادامه تولید قریب به 47 میلیون لیتر بنزین پاک با استانداردی بالاتر از استاندارد یورو 5 را اصلی‌ترین نشانه‌ی اهتمام این پالایشگاه در حفاظت از محیط‌زیست قلمداد کرد و گفت: رسالت اصلی ما تولید سوخت در راستای تأمین امنیت سبد انرژی کشوری است با این‌حال همواره توجه به الزامات زیست‌محیطی را مدنظر داریم چراکه توسعه‌ی پایدار در گرو عنایت به مباحث زیست‌محیطی است.

*مدیریت مصرف انرژی

دادور به‌کارگیری تمهیدات مناسب به‌منظور بهینه‌سازی و مدیریت مصرف انرژی را از مهم‌ترین راه‌های حفظ محیط‌زیست خواند و گفت: با مصرف سوخت‌های پاک، کاهش فلرینگ، استفاده از تجهیزات با بازدهی بالا و بازیافت گازهای حاصل از فرآیند تولید به‌عنوان سوخت سعی کرده‌ایم تا حساسیت خود را نسبت به حفظ محیط‌زیست در عمل نشان دهیم.

*حفاظت از منابع آبی

وی حفاظت از منابع آبی را یکی دیگر وظایف زیست‌محیطی این شرکت عنوان کرد و افزود: راه‌اندازی و بهره‌برداری از واحدهای پالایش آب‌ترش جهت استفاده مجدد از آب در واحدهای عملیاتی، جداسازی گازهای اسیدی و انتقال به واحد بازیافت گوگرد در همین راستا صورت پذیرفته است.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس از نمونه‌برداری، آزمایش و آنالیز روزانه خروجی پساب و همچنین خروجی آب خنک‌کننده مبدل‌های حرارتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس خبر داد و اضافه کرد: طراحی، ساخت و بهره‌برداری از سیستم بسته جهت بازچرخانی و خنک‌سازی آب، نصب آنالایزرهای برخط روی کانال برگشت آب به دریا، استفاده از تجهیزات جهت جذب آلودگی احتمالی بخار آب، پایش مستمر چاه‌های پایش آب‌های زیرزمینی و استفاده مجدد از بخار مصرفی از دیگر اقدامات مبتکرانه برای حفظ منابع آبی در این ابرپالایشگاه است.

*پرهیز از شعارزدگی

وی در پایان دوری از شعارزدگی و فرهنگ‌سازی را از اصلی‌ترین موضوعات در بحث حفاظت از محیط‌زیست خواند و تأکید کرد: امیدوارم همگان با تفکری سیستمی در راستای شعار جهانی «احیای زمین، افزایش بهره‌وری برای توسعه‌ پایدار» تلاش کنند تا نه‌تنها در این روز بلکه در تمامی روزهای سال شاهد اجرای این شعار و ترویج فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست در میان تمامی اقشار جامعه باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی