English

نگاهی به نقش ایزوایکو در توسعه میادین نفت و گاز

مدیر فنی مهندسی گروه سازهای دریایی و فراساحلی مجموعه ایزوایکو، گفت: اعتماد به شرکت های داخلی می تواند آینده ی صنعت دریایی را تضمین کند و روز به روز بر ارتقا این صنعت در کشور و مجموعه ایزوایکو بیفزاید.

نگاهی به نقش ایزوایکو در توسعه میادین نفت و گاز

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از حوزه ارتباطات و امور بین الملل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران، محمد حسین دهقان مدیر فنی  مهندسی گروه سازهای دریایی و فراساحلی مجموعه ایزوایکو،  با اشاره به اینکه ایزوایکو در حوزه ساخت سکوهای نفتی و گازی از علم و تکنولوژی دریایی روز دنیا بهره مند است و موفق شده پیشرفت چشمگیری داشته باشد ، گفت: ایزوایکو توانسته رکوردار ساخت سکوهای نفتی و گازی در خاورمیانه باشد و با وجود نیروهای بومی و توانمند هر روز بر موفقیت های این مجتمع عظیم افزوده می شود.

وی با اشاره به اینکه ساخت سکوهای نفتی و گازی از اقدامات بزرگی است که متخصصان توانمند ایزوایکو، دانش آن را به دست آورده اند، عنوان کرد:  ساخت سکوها و چگونگی جای گیری آن با مهندسی های ریز بینانه به صورت  تخصصی انجام می گیرد که بر اساس آن اطلاعات محیطی از جمله؛ کف و سطح دریا، عمق و خاک بررسی می شود.

دهقان  در ادامه تشیح کرد: بر اساس این مهندسی ها پس از واکاوی اولیه به طراحی تفصیلی پرداخته می شود که بر اساس آن  نتیجه نهایی را به واحدهای مربوطه از جمله واحد خرید و بخش مهندسی ساخت(نقشه ها و آنالیزهای مهندسی)  خواهد داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد:  طی سال های اخیر نه تنها موفق شده ایم در مراحل ساخت سکو ها پیشرو باشیم بلکه با تخصص و قدرتی مضاعف  توانستیم مهندسی، خرید، حمل و جابجایی، نصب و راه اندازی این سکوها را با مدیریت و برنامه ریزی مدون در مجموعه ایزوایکو انجام دهیم.

مدیر فنی  مهندسی گروه سازهای دریایی و فراساحلی مجموعه ایزوایکو با بیان اینکه مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران مجموعه ایی است که در ساخت سکوها از سرعت، دقت، کیفیت و ایمنی مد نظر برخوردار است، خاطرنشان کرد : پیمانکاران بومی و متخصصی در مجموعه ایزوایکو پرورش یافته اند که قادرند در تمام حوزه های سکوسازی  قدرت نمایی کنند و مهندسی را در دل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران نهادینه کنند.

دهقان با اعلام اینکه متخصصان داخلی کشورمان با تعهد انقلابی اقدام مهم ساخت سکوهای گازی را در بندرعباس با دانش و فناوری پیشرفته انجام می دهند که نشان دهنده توانمندی بسیار خوب نیروهای ایزوایکو است، عنوان کرد: در سایه خودباوری، تعهد و کار بسیجی و جهادی متخصصان کشورمان تاکنون گام‌های بزرگی برداشته ایم و در آینده نیز این مسیر تداوم خواهد یافت.

مدیر فنی مهندسی گروه سازهای دریایی و فراساحلی مجموعه ایزوایکو در ادامه عنوان کرد : با تداوم پروژه های ساخت سکوهای نفتی و گازی قادریم نیروهای بیشتری را جهت اشتغالزایی در این مجتمع بزرگ صنایع دریایی جذب کنیم که خوشبختانه اکنون موفق به جذب نیروهای  متخصص مورد نیاز در این حوزه شده ایم.

وی  ضمن بیان اینکه سکوهای دیگری نیز در ایزوایکو در حال آماده شدن هستند و این مجموعه قادر به ساخت سکوهای نفتی بیشتری با آخرین تکنولوژی های روز دنیا است، اضافه کرد: بالغ بر 12 پایه سکوی نفتی، 12 جکت و 10 سکوی نفتی را در این مجموعه ساخته ایم.

مدیر فنی  مهندسی گروه سازهای دریایی و فراساحلی مجموعه ایزوایکو در ادامه با بیان اینکه ساخت و طراحی سازه های دریایی نفت و گاز در مجموعه ایزوایکو با دستان توانمند کارشناسان ایرانی، تجهیزات مهندسی، محاسبات دقیق طراحی، بارگیری، نصب و راه اندازی می شود، اضافه کرد: سکوی 07 و 08هندیجان از جمله سکوهایی بود که 99 و نیم درصدشان درخشکی و کارگاه ساخته شد و نیم درصد باقیمانده با بارگیری این سکو بر روی بارج انجام  و در دریا نصب و به بهره برداری رسید.

وی به سکوهای هنگام که در این مجموعه عملیات ساختشان در حال انجام است اشاره کرد و گفت: پروژه های انجام شده در حوزه نفت و گاز در این مجموعه می توان به ساخت سکوی گازی فاز 2 و 3 پارس جنوبی، ساخت سکوی گازی فاز 1 پارس جنوبی، ساخت و حمل نصب 3 جاکت در فازهای 6 و 7 و 8 پارس جنوبی، ساخت و حمل و نصب 3 جاکت در فاز 12 پارس جنوبی و ساخت جاکت در سکوی 16 پارس جنوبی اشاره کرد.

مدیر فنی  مهندسی گروه سازهای دریایی و فراساحلی مجموعه ایزوایکو خبر داد: ساخت، بارگیری، انتقال و نصب سکوی گازی 18b، ساخت، بارگیری، انتقال و نصب سکوی گازی 17b، ساخت، حمل و نصب 4 جاکت فاز 14 پارس جنوبی و عملیات ساخت، بارگیری، انتقال و نصب موفقیت آمیز فاز 14a  از دیگر پروژه های شاخص در این مجموعه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح دیگر توانایی های گروه سازهای دریایی و فراساحلی مجموعه ایزوایکو پرداخت و گفت: طراحی پایه و تفصیلی برای پروژه ها، مهندسی خرید، ساخت سازه های نفت و گاز به صورت ساحلی و فراساحلی و ساخت سازه های نفتی تجهیز شده همراه با ماشین آلات مدرن از دیگر توانایی های این مجموعه عظیم است.

مدیر فنی  مهندسی گروه سازهای دریایی و فراساحلی مجموعه ایزوایکوبا بیان اینکه در حال حاضر سکوهای نفتی و گازی در همین مجتمع ساخته می شود، گفت: اعتماد به شرکت های داخلی می تواند آینده ی صنعت دریایی را تضمین کند و روز به روز بر ارتقا این صنعت در کشور و مجموعه ایزوایکو بیفزاید.

وی ضمن بیان اینکه ما به مرزهایی فراتر از دانش صنعت دریایی در حوزه کشتی‌سازی دست یافته ایم، عنوان کرد: بخش‌های عمده‌ای از تجهیزاتی که در سکوهای نفتی و گازی بکار رفته ایرانی است و یکی از افتخارات صنعت کشتی‌سازی در کشور و ایزوایکو این است که با مشارکت خیلی از شرکت‌های داخلی این فضا و بستر را فراهم کرده و امروز بخش‌های زیادی از این تجهیزات امروز در خود کشور ساخته می‌شود.

مدیر فنی  مهندسی گروه سازهای دریایی و فراساحلی مجموعه ایزوایکو، گفت: امروزه کشور ما در خصوص ساختن سکوها خودکفا است و در این زمینه وابستگی به دانش کشورهای خارجی نداریم.

مدیر فنی  مهندسی گروه سازهای دریایی و فراساحلی مجموعه ایزوایکو با بیان اینکه ایزوایکو نماد باور و توان ایرانی را در منطقه تداعی کرده است و انجام این پروژه‌ها در داخل کشور علاوه بر ایجاد شغل به میزان زیادی صرفه‌جویی ارزی نیز به دنبال داشته است، افزود: به ازای ساخت هر سکوی نفتی و گازی بالغ بر 500 نفر اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می شود.

وی ایزوایکو را  به عنوان یکی از برندهای منطقه خواند و گفت: تأثیرگذاری ایزوایکو در حوزه‌های نفت و گاز غیرقابل کتمان است؛ ما مفتخریم که شاهد ساخت سکوهای نفت و گازی که در این مجتمع صنعتی باشیم و افتخار کنیم به اینکه این صنعت چه تأثیر مثبت و مستقیمی بر اقتصاد و همچنین افزایش ظرفیت برداشت گاز از میادین مشترک گازی داشته است.

گفتنی است؛ شرکت مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) در سال ۱۳۵۲ به منظور جذب بخش بزرگی از بازار تعمیرات و ساخت شناور در ۳۷ کیلومتری غرب بندرعباس احداث شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه