English

در راستای مقابله با ویروس کرونا؛

با متخلفان کرونایی در هرمزگان برخورد خواهد شد

استاندار هرمزگان گفت: از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، مجازات‌هایی برای متخلفان پروتکل‌های بهداشتی در حال تدوین است تا این مجازات‌ها موجب ضمانت اجرایی رعایت این دستورالعمل‌ها باشد و با افراد متخلف طبق قانون برخورد شود.

با متخلفان کرونایی در هرمزگان برخورد خواهد شد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، فریدون همتی استاندار هرمزگان در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان اظهار داشت: در هفته‌های اخیر شاهد روند نزولی و کاهش ابتلا به بیماری کرونا در استان هرمزگان هستیم که این امر نتیجه رعایت مناسب توصیه ها و پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم، عدم برگزاری تجمعات و مراسمات عروسی و ختم و استفاده از ماسک در اماکن عمومی است.

وی افزود: برای اینکه روند نزولی و کاهش ابتلا به کرونا در هرمزگان ادامه پیدا کند، باید همچنان مردم با جدیت تمامی توصیه ها و اصول بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، فاصله گذاری فیزیکی و اجتماعی، در خانه ماندن و عدم حضور در مکان‌های عمومی را رعایت کنند.

استاندار هرمزگان گفت: در تمامی محیط های کار و اشتغال از جمله ادارات، سازمان ها، بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی، کارگاه ها، پاساژها، بازارها و اصناف مختلف باید همچنان با دقت و جدیت تمامی پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود و با تخلفات نیز برخورد خواهد شد.

وی تصریح کرد: از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، مجازات‌هایی برای متخلفان پروتکل‌های بهداشتی در حال تدوین است تا این مجازات‌ها موجب ضمانت اجرایی رعایت این دستورالعمل‌ها باشد و با افراد متخلف طبق قانون برخورد شود.

همتی ادامه داد: تمامی مدیران و مسئولان وظیفه دارند بر محیط کار حوزه خود نظارت دقیق و جدی داشته باشند تا پروتکل های بهداشتی رعایت شود و در صورت عملکرد ضعیف مدیران ضمن تذکر جدی به آنان، برخورد قانونی نیز صورت خواهد گرفت.

استاندار هرمزگان گفت: بازرسی‌ها و نظارت‌ها باید همچنان به صورت گسترده، منظم و مستمر تداوم داشته باشد و برگزاری هرگونه تجمع، از جمله مراسم‌های عروسی، ختم و دورهمی‌ها همچنان در سراسر هرمزگان ممنوع است.

وی ادامه داد: برای اینکه ابتلا به بیماری کرونا همچنان کاهش یابد، رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیار مورد تأکید است و مردم باید به دقت این موارد را رعایت کرده و نیز از تجمعات جلوگیری کنند و سفرهای غیرضروری نداشته باشند و تا جایی که امکان دارد در خانه بمانند.

همتی گفت: برای نظارت بر اجرای صحیح پروتکل‌های بهداشتی در مبادی ورودی و خروجی، باید نماینده ثابت از سوی فرمانداری بندرعباس در مبادی ورودی و خروجی و حمل و نقل دریایی، هوایی و ریلی استان استقرار یابد تا در این خصوص کنترل جدی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: از اهالی رسانه در استان هرمزگان به جهت اقدامات پیشگیرانه و اطلاع رسانی مناسب در مقابله با کرونا، تشکر و قدردانی می‌نمایم و شورای اطلاع رسانی استان، شورای هماهنگی روابط عمومی‌های هرمزگان، صداوسیما و سایر رسانه‌ها، روند آگاهی بخش و آموزش مردم در راستای رعایت توصیه‌ها را همچنان ادامه دهند و برنامه‌های نوین به مناسبت ماه‌های محرم و صفر نیز ارائه و تدوین شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه