English

در بندرعباس صورت گرفت؛

درمان موفقیت آمیز بیمار با ۶۵ درصد سوختگی

پزشک متخصص جراحی مجتمع آموزشی، پژوهشی درمانی پیامبر اعظم (ص) بندرعباس از درمان موفقیت آمیز بیمار ۴۵ ساله ای که دچار ۶۵ درصد سوختگی درجه ۳ بود خبر داد.

درمان موفقیت آمیز بیمار با ۶۵ درصد سوختگی

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، بهرام ناطقی پزشک متخصص جراحی مجتمع آموزشی، پژوهشی درمانی پیامبر اعظم (ص) بندرعباس، گفت: بیمار آقای ۴۵ ساله بود که در ناحیه صورت دست ها،  قفسه سینه و هر دو پا دچار سوختگی عمیق شده بود که در معاینه وسعت سوختگی  ۶۵ درصد از نوع درجه ۳ تعیین شد.

ناطقی با اشاره به اینکه سرم تراپی یکی از اقدامات مهم اولیه برای درمان سوختگی در ساعات اولیه می‌باشد، افزود: مایع درمانی مناسب میزان مرگ و میر بیماران را طی 48 ساعت اول بعد از سوختگی کاهش می‌دهد، همچنین انجام پانسمان با تکنیک و شرایط مناسب در جلوگیری و درمان عفونت زخم از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

این پزشک متخصص جراحی در ادمه عنوان کرد: بعد از گذشت یک هفته با توجه به شرایط زخم، بیمار تحت عمل جراحی قرار گرفت یا به عبارتی پیوند پوست قرار گرفت که خوشبختانه  بدن بیمار به این پیوند پاسخ مناسب داد و در نهایت در مدت زمان دو هفته بعد بیمار با حال عمومی مناسب ترخیص شد.

وی در خاتمه با اشاره به اینکه برای بیمار مذکور پانسمان بدون درد با همکاری تیم بیهوشی انجام شده است، به صورت ویژه از سرپرستار و  پرسنل بخش سوختگی و پرسنل اتاق عمل، پانسمان و تیم بیهوشی که در درمان این بیمار بسیار همکاری کرده اند، تقدیر کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی