English

حسین سلیمی:

سمی بودن دود نیروگاه برق بندرعباس تکذیب شد

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان سمی بودن دود نیروگاه برق بندر عباس را تکذیب کرد و گفت: اداره ایمنی نیروگاه با همکاری آزمایشگاه معتمد اداره کل محیط زیست استان کلیه پارامترها زیست محیطی را به صورت دوره ای ارزیابی می کنند.

سمی بودن دود نیروگاه برق بندرعباس تکذیب شد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حسین سلیمی مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان با بیان اینکه نیروگاه بندرعباس از جمله شرکت های پیشرو دراجرای طرح های زیست محیطی، توسعه فضای سبز وحفظ ساحل است، اذعان داشت: نیروگاه بندرعباس بزرگترین نیروگاه جنوب کشور است که با ظرفیت اسمی 1320 مگاوات وظیفه تأمین انرژی برق شبکه جنوب وجنوب شرق کشور و 60 درصد برق استان  را برعهده دارد.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان ضمن تشریح فعالیت های نیروگاهی، بیان داشت: نیروگاه بندرعباس نیروگاهی است که سوخت پایه آن گاز است که  جهت پایداری شبکه نیاز به 7 میلیون متر مکعب گاز به صورت روزانه دارد.

وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل عدم تامین این میزان گاز مصرفی به اجبار سوخت مایع استفاده می کند در صورتی که این مجموعه هیچ تمایلی به استفاده از سوخت مایع ندارد و در حال حاضر استفاده از این  سوخت هزینه تعمیرات و فرسودگی ادوات و دستگاه ها را به شدت بالا برده است. 

سلیمی افزود: باتوجه به شرایط اقلیمی گرم وخشک در استان هرمزگان حتی با توجه به عدم تامین سوخت گازمصرفی، این نیروگاه نمی تواند به دلیل رفاه مردم هرمزگان و صنایع بزرگ این استان اقتصادی  واحدهای خود را از مدار خارج نماید 

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان در ادامه در رابطه با خبری که یکی از مسئولین استان در خصوص سمی بودن دود حاصل از خروجی دودکش نیروگاه در یکی از خبرگزاری ها بیان کرده بود تشریح کرد: سمی بودن دود خروجی از دودکش نیروگاه برق بندرعباس به شدت تکذیب می شود زیرا اداره ایمنی و گروه پایش محیط زیست نیروگاه با همکاری آزمایشگاه معتمد اداره کل محیط زیست استان کلیه پارامترها زیست محیطی را به صورت دوره ای بررسی وارزیابی می کنند. 

وی با بیان اینکه اقدامات خاصی در خصوص حفاظت از محیط زیست در نیروگاه برق بندرعباس انجام شده است، به تشریح این اقدامات پرداخت و اذعان داشت: ارزیابی سیستم دود احتراق دودکش ها و ساخت و راه اندازی سیستم های تصفیه پساب و سیستم جمع آوری آب بلودان واحد های بخار جهت آبیاری فضای سبز، از دستاوردهای این مجموعه در راستای حفاظت و سیانت از محیط زیست است.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان در پایان گفت: نیاز است مسئولین نسبت به تامین کمبود گاز مصرفی این مجموعه عظیم که نقش به سزایی به عنوان یک زیرساخت در توسعه استان داشته است اقدامات مورد نظر  را انجام دهند و بی انصافی است مجموعه ای که خود سوخت پاک تولید می کند به دلیل استفاده اجباری از سوخت مایع، آلوده معرفی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه