English

عباس امینی زاده عنوان کرد؛

فرهنگ و هنر محور بودجه سال آینده شهرداری بندرعباس

شهردار بندرعباس گفت: بخش زیادی از بودجه سال آینده شهرداری به موضوع فرهنگی و اجتماعی بالاخص در حوزه ی شهر خلاق اختصاص خواهد یافت.

فرهنگ و هنر محور بودجه سال آینده شهرداری بندرعباس

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، عباس امینی زاده شهردار بندرعباس در حضور دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو، اذعان داشت: مفتخریم که بندرعباس شهر خلاق صنایع دستی و آیین های سنتی و عضو شبکه شهرهای خلاق یونسکو است و مبنای این رویداد بر اساس توانمندی های انسانی، فرهنگی و اجتماعی این شهرستان است.

بندرعباس شهر خلاق

 امینی زاده گفت: اگر امروزه ما توانسته ایم به کمک دستگاه های مختلف در حوزه فرهنگی و اجتماعی شاخص های مربوطه را جمع بندی کنیم و با حمایت ها و هدایت های شما موفق به تدوین در این حوزه شده ایم به این دلیل است که ریشه و عامل اصلی توانمندی های اصیل بومی و محلی شهر بندرعباس در سالیان سال است و قدمت دیرینه داشته است.

شهردار بندرعباس  با بیان اینکه بندرعباس شهری است که حداقل تاریخ بازرگانی آن ۵۰۰ سال است، تشریح کرد: بر اساس همین موضوع ما سنت ها و آیین های بسیار زیبایی را در سطح منطقه و شهر بندرعباس داریم و در کنار این دستاوردهای بسیار زیبا و شگفت انگیز مردم هنرمند در شهر بندرعباس نیز از دیگر ارزش های ما در استان هرمزگان هستند.

وی در ادامه عنوان کرد: در صورت تکیه بر صنایع بزرگ، شاید نتوانیم در کوتاه مدت به نتیجه دلخواه برسیم اما برای داشتن شهری پایدار ابتدا بایستی به اقتصاد خرد آن شهر توجه ویژه ای شود.

وی با بیان اینکه خرسندیم که در این شرایط تحریم، بندرعباس از جمله شهرهای خلاق و تولید کننده است، اذعان داشت: به دنبال احیا و تقویت آیین های بومی و محلی در استان هرمزگان  هستیم و امسال ما میزبان جشنواره موسیقی های آیینی در شهر بندرعباس در عرصه ملی و بین المللی خواهیم بود.

امینی زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه قطعا بخش زیادی از بودجه سال آینده به برنامه های فرهنگی اختصاص خواهد یافت، تصریح کرد: امید است با همگرایی دستگاه های فعال در حوزه های فرهنگی، نهادهای مردم گرا و سازمان میزاث فرهنگی و گردشگری استان هرمزگان، بتوانیم قدم های مثبتی در حوزه های گردشگری و فرهنگی بگذاریم.

شهردار بندرعباس

شهردار بندرعباس در ادامه با بیان اینکه نخبگان فرهنگی نیز همگام با ما برای رسیدن به این رویداد بزرگ بوده اند، اظهار کرد: بحث صنایع دستی به عنوان عامل محرک توسعه در اقتصاد خرد و اشتغال خرد محلی در جامعه خرد محلی ما تقویت کنیم و تا بتوانیم پایداری شهر بندرعباس را در بخش اساسی آن که اشتغال و تعلق خاطر مردم است تقویت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه عامل اصلی توسعه شهر بندرعباس همگرایی با دستگاه های مختلف فرهنگی و اجتماعی بوده است، ابراز داشت: اداره کل میراث فزهنگی، اداره کار و رفاه امور اجتماعی، دانشگاه های مختلفی که در سطح استان فعالیت میکنند اعلام آمادگی همکاری کرده اند.

وی با اشاره به اینکه کارآفرینان عاملان اصلی توسعه در بحث فرهنگی و گردشگری هستند، افزود: شاخص ها و آیتم هایی که اعلام شده است که ما بر اساس آن برنامه ریزی و حرکت های خود را در جهت توسعه پیش می بریم و سرمایه گذاری را نیز انجام می دهیم.

شهردار بندرعباس در گزیده ای از سخنان خود اینگونه وعده داد: بخش زیادی از بودجه شهرداری بندرعباس در سال آینده به موضوع فرهنگی و اجتماعی بالاخص در حوزه ی شهر خلاق اختصاص خواهد یافت تا بتوانیم در قالب زیر ساخت ها و برنامه ها هر روزه شاهد پیشرفت قابل توجهی باشیم و بتوانیم به شاخص های مد نظر دست یابیم.

امینی زاده خاطر نشان کرد: یکی از نگاه های دیگر ما این است که به کمک کارآفرینان و سازمان های مردم نهاد و هم دستگاه های آموزشی و فرهنگی، هم بحث آموزش را ارتقا خواهیم داد و همچنین نمایشگاه هایی را بر پا می کنیم تا  صنایع دستی مردم این منطقه که با هنر آفرینی اشتغال زایی می کنند، بفروش برسد.

وی در پایان افزود: طی جلساتی که با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان داشتیم بنا بر این بوده است که میزبان جشنواره موسیقی آیینی در شهر بندرعباس به صورت ملی و بین المللی باشیم.

شهرداری

شایان ذکر است؛ با حضور عباس امینی زاده شهردار بندرعباس و رضا کمالی زرکانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان،  تفاهم نامه طرح انتخاب بندرعباس به عنوان پایتخت کتاب ایران امضا شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه