English

عباس امینی زاده:

کمکی از دولت برای توسعه حمل و نقل عمومی بندرعباس دریافت نمی کنیم

شهردار بندرعباس با بیان اینکه قیمت وسایل نقلیه عمومی چندین برابر شده است، گفت: حمل و نقل عمومی بندرعباس نیاز به سرمایه گذاری دارد و کمک های دولتی نیز در این راستا وجود ندارد.

کمکی از دولت برای توسعه حمل و نقل عمومی بندرعباس دریافت نمی کنیم

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، عباس امینی زاده شهردار بندرعباس در جلسه‌ی شورای برنامه‌ریزی استان هرمزگان، گفت: در سال ۸۹ طرح جامع حمل و نقل شهر بندرعباس تصویب و در وزارت کشور مطرح شد و توسعه حمل و نقل شهری به تصویب رسید..

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۳ شروع مطالعه در رابطه با حمل و نقل عمومی در شهر بندرعباس انجام شده است، تصریح کرد: ۴۲ دستگاه اتوبوس خریداری کرده‌ایم و باید بدانیم حمل و نقل عمومی نیاز به سرمایه گذاری دارد.

امینی زاده بیان کرد: در سال های پیش دولت ۹۰ میلیون تومان بودجه در اختیار شهرداری می گذاشت اما در حال حاضر اتوبوس یک میلیارد تومان است و کمک های دولت نیز وجود ندارد.

شهردار بندرعباس با اشاره به اینکه خطوط حمل و نقل محلات شهر بندرعباس را گسترش می دهیم، اضافه کرد: هزینه کلی پروژه بی آر تی در بندرعباس، ۹۸ میلیارد تومان است.

وی اضافه کرد: خط بی آر تی برای اورژانس و آتش نشانی و امنیت بسیار مفید است و هزینه‌ها را کاهش می دهد و استقبال از آن به خوبی صورت گرفته می‌شود.

بابک هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندرعباس، که در این نشست حضور داشت، اذعان کرد: طرح زوج و فرد به زودی دربندرعباس اجرا می شود.

هاشمی گفت: سلامت شهر به خطر افتاده و باید خودرو محوری را کنار بگذاریم بندرعباس شهر خودرو محور است.

وی با بیان اینکه هرمزگان چهارمین استان کم تحرک است و باید پیاده روها و پیست های دوچرخه سواری را افزایش دهیم، اظهار کرد: ۱۷۷ کیلومتر معابر در بافت مرکزی شهر بندرعباس داریم و حمل و نقل با خودرو شخصی در این راها بیشتر است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندرعباس با اشاره به اینکه بیش از۱۵ کیلومتر می توانیم معابر در شهر بسازیم، تصریح کرد: بافت مرکزی شهر بندرعباس را باید اصلاح کنیم و بی آر تی تا آخر سال به بهره برداری می‌رسد.

هاشمی تصریح کرد: بی آرتی اولویت شهر است و ترافیک با وجود بی آر تی کم‌تر می‌شود. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی