English

شهباز بارانی مطرح کرد؛

۶۲۳ دانش آموز با نیازهای ویژه در مدارس عادی هرمزگان تحصیل می کنند

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی هرمزگان گفت: 623 دانش آموز با نیازهای ویژه در مدارس عادی استان مشغول به تحصیل هستند.

623 دانش آموز با نیازهای ویژه در مدارس عادی هرمزگان تحصیل می کنند

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، شهباز بارانی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی هرمزگان از برگزاری کارگاه آموزشی "بررسی و بازخوانی آیین نامه آموزش و پرورش تلفیقی-فراگیر کودکان و دانش آموزان با نیازهای ویژه" با حضور 49 مدیر مدارس پذیرا در شهرستان میناب خبر داد.

بارانی گفت: طرح آموزشی طرح تلفیقی- فراگیر آموزش و پرورش استثنائی به دنبال آن است که دانش آموزان با معلولیت جسمی نابینا و ناشنوا و نیز دانش آموزان با نیازهای ویژه بتوانند در کنار دانش آموزان عادی مشغول به تحصیل شوند.

وی افزود: آموزش تلفیقی در کشور ما یعنی دانش آموزان نابینا، ناشنوا و دارای معلولیت جسمی و حرکتی می‌توانند مانند سایر کودکان از امتیازات نزدیک‌ترین مدرسه به محل زندگیشان بهره‌مند و در کنار سایر دانش آموزان علاوه بر تحصیل، مهارت‌های مورد نیاز برای حضور در جامعه و تعامل با دیگران را بیاموزند.

این مسئول ادامه داد: 623 دانش آموز دارای شرایط طرح تلفیقی-فراگیر در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند که نیازمند آن است مدیران مدارس پذیرا و پشتیبان این دانش آموزان و همچنین رابطین تلفیقی، شرایط آموزشی و پرورشی دانش آموزان نیازمند به نیازهای ویژه را بشناسند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی هرمزگان با بیان اینکه 49 مدیر و رابطین تلفیقی شهرستان میناب در این کارگاه مشارکت دارند، اظهار داشت: تعداد ۷۵ دانش آموز دارای نیاز ویژه به صورت تلفیقی در مدارس شهرستان میناب خدمات آموزشی، پرورشی و توانبخشی خود دریافت می کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه