English

در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر هرمزگان مطرح شد؛

نیاز بندرعباس به راه‌اندازی کمپ درمانی معتادان متجاهر

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر هرمزگان گفت: مهمترین هدف کاری نهاد‌های مختلف نظارتی استان پیشگیری از گرایش افراد و ابتلا به مصرف مواد مخدر است.

نیاز بندرعباس به راه‌اندازی کمپ درمانی معتادان متجاهر

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «ابراهیم فرهادی‌نیا» در ششمین نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان افزود: طرح‌های توانمند سازی دانش آموزان و خانواده‌ها با مشارکت آموزش و پرورش هرمزگان در مدارس و محلات در حال اجراست.

وی خاطرنشان کرد: هرمزگان به دلیل داشتن مرز دریایی و نزدیکی به مرز‌های افغانستان و پاکستان نسبت به دیگر استان‌ها بیشتر در معرض خطر و الودگی مواد مخدر قرار دارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان هرمزگان بیان کرد: مبارزه با سوداگران مرگ و توقیف اموال فروشندگان مواد مخدر در دستور کار جدی دستگاه‌های مرتبط قرار دارد.

فرهادی‌نیا اضافه کرد: برای پیشگیری از عوارض این بیماری مراکز نگهداری معتادان پر خطر در استان در حال گسترش است.

معتادان متجاهر

همچنین استاندار هرمزگان در این نشست بر همکاری بیشتر شهرداری بندرعباس و بهزیستی هرمزگان برای ساماندهی امور معتادان و افراد بی خانمان تاکید کرد.

«فریدون همتی» افزود: امسال دویست میلیارد تومان اعتبار برای پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی در اختیار وزارت کشور قرار گرفته است که دستگاه‌های مرتبط استانی باید آن را مطالبه و طرح‌های خود را اجرا کنند.

وی ادامه داد: در امر مبارزه با مواد مخدر علاوه بر مقابله با قاچاقچیان، باید رویکرد اجتماعی داشته باشیم و از ظرفیت های آحاد جامعه جهت پیشگیری از اعتیاد بهره ببریم.

استاندار هرمزگان بر لزوم جمع آوری معتادان متجاهر از سطح شهرها تاکید کرد و افزود: نیاز است کمپ و مرکز مناسبی جهت درمان این افراد مبتلا به اعتیاد مواد مخدر در بندرعباس راه اندازی و پس از درمان، این افراد تحت آموزش قرار گیرند.

همتی خواستار بررسی مسائل مختلف حوزه مبارزه با مواد مخدر در کمیته های تخصصی این شورا شد و تصریح کرد: باید پیشنهادات کاربردی از سوی کمیته ها جهت تصویب به شورا ارائه شود.

وی گفت: شورای مبارزه با مواد مخدر باید توسط فرمانداران در شهرستان ها نیز فعال و از تمامی امکانات در راستای تحقق اهداف این حوزه استفاده شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی