English

چشم‌انداز پیشنهادی معماری ایران رونمایی می‌شود

با حضور و مشارکت جمع کثیری از برجسته‌ترین اساتید معماری کشور و چهره‌های ماندگار، امروز دوشنبه ۲۸ تیرماه سالن‌های حوزه هنری میزبان بزرگ‌ترین هم‌اندیشی ملی معماری به همت بنیاد معماری انقلاب اسلامی هستند.

چشم‌انداز پیشنهادی معماری ایران رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، در راستای یازدهمین سال از ابلاغ سند چشم‌انداز ایران ۱۴۰۴ و با توجه به اهمیت اجرایی شدن این سند، «بنیاد معماری انقلاب اسلامی» به دستور کارگروه هنر و معماری شورای فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری موظف شد بر اساس یک مطالعه جامع که مفاهیم، اصول و سیاست های معماری امروز و آینده ایران که در آن بر پایه گردآوری نظرات اساتید، معماران و شهرسازان لحاظ شده باشد، چشم انداز پیشنهادی معماری ایران را ارائه کند.

به این منظور به کمک انجام مطالعات گسترده و برگزاری ۳۰ نشست تخصصی و ارسال بیش از ۳۵ هزار پرسشنامه برای اساتید دانشگاه، متخصصان و مدیران ارشد اجرایی، نزدیک به ۳ هزار صفحه محتوا در چهار سال گذشته تولید شد که پس از تجزیه و تحلیل دقیق آن ها، متن پیشنهادی چشم‌انداز آینده معماری ایران از منظر جامعه معماران و متخصصین تنظیم شد. بر این اساس، نتایج جامع این پروژه بزرگ در یک هم اندیشی ملی ارائه شده و بدین وسیله زمینه‌ اجرایی‌شدن آن در دستگاه های مربوطه فراهم شود. بزرگ‌ترین هم اندیشی معماری پس از انقلاب میزبان کتاب منویات مقام معظم رهبری در مقوله معماری خواهد شد. این هم اندیشی با مشارکت جمع کثیری از برجسته ترین اساتید معماری کشور و چهره های ماندگار و از سوی دیگر حضور و همکاری صمیمانه بالاترین رده مدیریتی وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی و رسمی کشور، ۱۷ دانشگاه مهم سراسر کشور و بیش از ۲۵ نهاد و سازمان دیگر، بدون شک از منظر جامعیت یکی از بزرگ‌ترین هم اندیشی های تخصصی برگزار شده پس از انقلاب است و می‌تواند نقشه راه مناسبی برای آینده معماری ایران محسوب شود، همچنین در این مراسم از کتاب منویات مقام معظم رهبری در مقوله معماری رونمایی خواهد شد. گفتنی است این مراسم امروز دوشنبه ۲۸ تیر در سالن‌های حوزه هنری از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۸ عصر برگزار می‌شود که در صبح نشست رسمی و ۷ نشست تخصصی هم‌زمان در بعدازظهر خواهند بود.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر