English

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در مسیر نوسازی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای کشور است

معاون حمل‌و‌نقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با استفاده از ظرفیت تولیدات داخلی و واردات، در مسیر نوسازی ناوگان حمل‌ونقل در کشور گام برمی‌دارد.

 سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در مسیر نوسازی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای کشور است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از راهداری، حمیدرضا شهرکی در اولین همایش ملی مراکز معاینه فنی خودرهای سنگین کشور، با اشاره به نقش فرسودگی ناوگان عمومی کالا و مسافر در آلودگی‌های زیست محیطی، عنوان کرد: این سازمان وظیفه نظارت و راهبری فعالیت ناوگان برون شهری را عهده‌دار بوده و بر اساس ضوابط موجود، باید اطلاعات ناوگان فعال در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در سامانه ثبت و کارت هوشمند با هدف مجوز فعالیت در حوزه جابجایی کالا و مسافر جاده‌ای برای آن‌ها صادر شود.

شهرکی با اشاره به این که وزارت صنعت، معدن و تجارت متولی ساماندهی صنعت خودرو است، افزود: یکی از رویکردهای کاری سازمان راهداری در سال جاری، توسعه و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل در کشور است و برای تحقق این مهم در کنار ظرفیت تولیدات داخلی، در حوزه تأمین و واردات خودرو نیز گام‌هایی برداشته شده است.

وی از فعالیت ۱۷۴ مرکز معاینه فنی با ۱۸۴ خط بازدید در کشور خبر و ادامه داد: همچنین ۳۴ مرکز در حال ساخت بوده و مجوز ۶۳ مرکز دیگر در دست بررسی است.

معاون حمل‌و‌نقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ابراز امیدواری کرد: برگزاری پنل‌های تخصصی و ارائه نکات آموزشی در اولین همایش ملی مراکز معاینه فنی خودرهای سنگین کشور، زمینه‌‌‌ساز هماهنگی و هم‌افزایی در این حوزه بوده و با تبادل نظر، راهکارهایی ارائه شود که به دنبال آن همه ناوگان سنگین کشور برای دریافت معاینه فنی اقدام کنند.

شهرکی تصریح کرد: یکی از راهکارهای جدی، توجه به پوشش ۱۰۰ درصدی بارنامه است و چنانچه محموله‌ها در بخش بار تحت بارنامه جابجا شوند، میزان مراجعه به مراکز معاینه فنی استاندارد خواهد شد.

وی بر ضرورت ایجاد دبیرخانه دائمی این همایش تأکید و بیان کرد: برگزاری نشست‌های تخصصی و توجه به رویکرد فناوری نوین و بهره‌گیری از پتانسیل شرکت‌های دانش‌بنیان در همایش‌های بعدی اهمیت دارد.

گفتنی است فرهاد مهریاری مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با حضور در پنل تخصصی این همایش، بر نقش موثر معاینه فنی خودروها در کاهش سوانح رانندگی ناشی از نقص وسایل نقلیه وسیله تأکید کرده و تجهیز مراکز معاینه فنی و افزایش نظارت دستگاه‌های اجرایی را از برنامه‌های اولویت‌دار اعلام کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه