English

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران مطرح کرد؛

شناسایی ظرفیت‌های اقتصادی فرهنگی مشترک مازندران با قزاقستان

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران در حاشیه بازدید هیأت اقتصادی تجاری قزاقستان از ظرفیت‌های تولیدی آمل گفت: قزاقستانی ها خواهان افزایش آمار گردشگران ایرانی از استان منگستائو شدند. ‎

شناسایی ظرفیت‌های اقتصادی فرهنگی مشترک مازندران با قزاقستان
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، سید عباس حسینی در حاشیه بازدید هیأت اقتصادی و تجاری کشور قزاقستان از ظرفیت های مازندران اظهار داشت: در سال گذشته یک هزار و ۳۲۰ ایرانی از استان منگستائو قزاقستان بازدید کردند که طبق رایزنی‌های انجام شده طرف مقابل خواستار رسیدن این رقم به ۱۰ هزار گردشگر است.

وی ادامه داد: توسعه پرواز مستقیم از مازندران به منگستائو قزاقستان از دیگر خواسته های ۲ طرف برای توسعه اقتصادی و گردشگری است که با برنامه ریزی دقیق و اصولی امیدواریم این مهم محقق شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با بیان اینکه، منگستائو قزاقستان استانی صنعتی است، گفت: بنابراین می توان با شناسایی ظرفیت ها برای صادرات کالاهای موردنیاز از مازندران به خارج از کشور اقدام کرد.

وی افزود: سرمایه گذاری مشترک در زمینه آبزی پروری، محصولات شیمیایی و صنایع لبنی باجدیت در دستور کار است و با تلاش همگانی برای تحقق آن تلاش خواهیم کرد.

حسینی تصریح کرد: توجه به گردشگری سلامت و بهره مندی مازندران از ظرفیت گردشگران قزاقستانی و برگزاری اردوی ورزشی ورزشکاران در کشورهای ۲ طرف در نشست با طرف قزاقستان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران بیان داشت: معاون استاندار منگستائو قزاقستان به صورت رسمی از استاندار مازندران دعوت کرد تا در نوروز امسال در آیین فاخر نوروز در این کشور حضور یابد.

وی تصریح کرد: مازندران در زمینه تولیدات گلخانه ای و گل و گیاه ظرفیت بسیار خوبی دارد که باید برای صادرات این محصولات به کشور قزاقستان گام های مهمی برداشت.

حسینی گفت: همکاری دانشگاه های ۲ استان مازندران ایران و منگستائو قزاقستان و افزایش سرمایه گذاری ها در حوزه دانش بنیان از دیگر خواسته های ۲ طرف بود.

وی ابراز داشت: تفاهم نامه شهرداری ساری و رئیس مصلحت منگستائو قزاقستان منعقد خواهد شد که این تفاهم نامه در حوزه گردشگری تأثیر شایانی خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه