English

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران خبر داد؛

سرمایه گذاری یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون یورویی در برق مازندران

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران، گفت: یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون یورو در حوزه برق مازندران تا ۱۴۰۹ سرمایه‌گذاری می‌شود.

سرمایه گذاری یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون یورویی در برق مازندران
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، احمد توکلی با اعلان اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه برق مازندران هم زمان با دولت سیزدهم شتاب گرفته است، اظهار داشت: ۳ هزار میلیارد تومان امسال برای توسعه شبکه برقی و نیروگاهی مازندران از اعتبار دولتی و بخش خصوصی سرمایه گذاری شد.

وی با اشاره به سرمایه گذاری یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون یورویی در حوزه برق مازندران تا ۱۴۰۹، ادامه داد: این میزان سرمایه‌گذاری با جذب سرمایه خارجی و داخلی و تولید برق از واحد‌های پراکنده، بخش خصوصی انجام خواهد شد.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران با بیان اینکه ۵۰ مگاوات برق به ظرفیت شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان قبل از پیک گرمای ۱۴۰۳ اضافه می‌شود، گفت: تا پایان سال آینده نیز ۱۰۰ مگاوات برق از محل تولید پراکنده نیز وارد مدار می‌شود.

وی، میل سرمایه گذاران بخش خصوصی را بر روی تولید برق تجدیدپذیر بیشتر دانست و تصریح کرد: اما در مقابل میل صنایع و واحد‌های تولیدی بر روی تولید برق توسط واحد‌های پراکنده است.

توکلی با بیان اینکه صنایع بزرگ، شهرک‌های صنعتی و واحد‌های مسکونی و هتل‌ها می‌توانند برق را توسط پنل‌های خورشیدی در محل خود تولید و تأمین کنند، افزود: دولت متولی توسعه شبکه برق رسانی و مدیریت بهره‌برداری از شبکه و ساخت نیروگاه‌های بزرگ است که در دولت آیت‌الله رئیسی توجه خوبی به این بخش شده است.

وی از ضرورت تجهیز بخشی از خانه‌های مسکونی مازندران خصوصاً مناطق کوهپایه‌ای به پنل خورشیدی برای تولید انرژی پاک خبر داد و گفت: استفاده از ظرفیت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای ساخت نیروگاه‌های کوچک مقیاس برای تولید برق و ایجاد درآمد پایدار نیز برنامه پیشنهادی است که با تحقق آن، از محل فروش برق، سرمایه‌گذاری آنها برگشت نموده و انرژی برق مصرفی شهر‌ها و روستا‌ها تأمین خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه