English

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی رامسر خبر داد؛

رامسر، میزبان جشنواره غذاهای محلی مازندران

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان رامسر گفت: جشنواره غذاهای محلی در شهرستان رامسر برگزار می‌شود.

رامسر، میزبان جشنواره غذاهای محلی مازندران
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، نادر سحرخیز با بیان اینکه گردشگری غذا و شکم‌گردی می‌تواند برای شهرستان رامسر جاذبه‌سازی کند و یکی از مهمترین لذت‌های سفر برای گردشگران، غذا است، اظهار داشت: خلاقیت در طبخ غذاهای بومی و محلی بسیار با اهمیت است و شهرستان رامسر دارای سابقه غنی در این زمینه است.

وی ادامه داد: فعالیت بیش از ۵۰ واحد بوم‌گردی در روستا خود زمینه ساز ایجاد بستر گردشگری غذا است و این اداره در نظر دارد از این ظرفیت با ایجاد جشنواره‌های غذایی به توسعه اقتصاد گردشگری کمک کند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رامسر با اشاره به این موضوع که بخش عمده‌ای از گردشگران علاقه‌مند به شکم‌کردی هستند و شکم‌کردی می‌تواند به عنوان یک جاذبه مهم در جذب توریست مؤثر باشد، بیان داشت: سابقه تاریخی گردشگری غذا در رامسر به ۱۰۰ سال پیش برمی‌گردد و تعدادی از رستوران‌های این شهر مانند رستوران برادران، گل سرخی، مظاهری و آناهیتا به عنوان برند غذایی رامسر مطرح بودند و مقصد گردشگران بیشماری در بخش گردشگری غذا محسوب می‌شدند.

وی گفت: امروزه روند رو به رشد واحدهای پذیرایی این نوید را می دهد در آینده نزدیک شاهد شکوفایی هر بیشتر صنعت گردشگری غذا و شکم‌گردی باشیم.

سحرخیز، ماهی و مرغ شکم پر رامسری، خورشت سیر انار، بشته واش، بیج بیج، باقلاوابیج، ترش سماق، نازخاتون، کدو بره، ترش‌تره از جمله غذاهای بومی رایج رامسر برشمرد و تصریح کرد: در تلاش هستیم در جشنواره‌های غذایی انواع غذاهای محلی را به گردشگران معرفی کنیم و به ثبت برسانیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه