English

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران مطرح کرد؛

آماده سازی ۲ خط پردازش سایت مدیریت پسماند قائم‌شهر برای بهره‌برداری

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران گفت: ۲ خط پردازش سایت مدیریت پسماند عادی قائم‌شهر به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

آماده سازی ۲ خط پردازش سایت مدیریت پسماند قائم‌شهر برای بهره‌برداری
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، احمد توکلی در بازدید از سایت مدیریت پسماند شهرستان قائم‌شهر با بیان اینکه پسماند در استان‌های شمالی به ویژه مازندران به معضل تبدیل شده است، اظهار داشت: دولت سیزدهم عزم جدی برای پایان دادن به این بحران در مازندران دارد و طرح‌های حوزه پسماند با سرعت در حال اجرا است.

وی یکی از طرح های درحال اجرای حوزه پسماند مازندران را که هم زمان با دولت آیت‌الله رئیسی شتاب گرفته است را سایت مدیریت پسماند شهرداری و خط پردازش قائم‌شهر اعلام کرد و ادامه داد: شهر قائم‌شهر حدود ۲۵۰ تن روزانه تولید زباله دارد و دو خط پردازش ۲۵۰ تنی در مراحل پایانی ساخت قرار دارد که به زودی بهره‌برداری می‌شود.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران از تولید حدود ۵۰ تن زباله در روستاهای شهرستان قائمشهر خبر داد و افزود: در مجموع حدود ۳۰۰ تن زباله در شهرستان روزانه تولید می‌شود که در پیک سفر این میزان با رشد چشمگیری همراه است.

وی با اشاره به اینکه عملیات بی خطرسازی زباله‌های عفونی و بیمارستانی هم در شهرستان صورت می‌پذیرد که در مجموع دو بیمارستان و درمانگاه‌ها حدود چهار تن تولید زباله در روز دارند، یادآور شد: در ۲ سال‌ اخیر فعالیت‌های مهمی هم در حوزه پسماند و هم زباله شهرستان قائم‌شهر انجام پذیرفت که بیانگر آمادگی دولت و مسئولین استانی و شهرستانی برای برون رفت از مشکل زباله که معضل دیرین قائمشهر و از مطالبات جدی مردم است.

توکلی با بیان اینکه از طرح های ویژه حوزه پسماند مازندران می‌توان به نیروگاه زباله‌سوز ساری نام برد که در ۲ سال اخیر به صورت جهشی ساخت آن شتاب گرفت، خاطرنشان ساخت: برای برون رفت از معضل پسماند، مازندران به ۸ پهنه تقسیم شده است و با راه اندازی همه طرح های حوزه پسماند در استان، به زودی شاهد پایان دوران بحران زباله در مازندران خواهیم بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه