English

فیلمساز جوان مازندرانی مطرح کرد؛

پاسکاری طرح «مستند شهدا» بین ادارات در مازندران

فیلمساز و مستندساز جوان مازندرانی با اشاره به اینکه پیش از این با ساخت مستند شهدا به منظور زنده نگهداشتن فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم خانواده شهدا کارنامه موفقی از خود به جای گذاشت، گفت: اما این روزها برای ساخت اثر جدید خود بین ادارات پاسکاری می‌شوم.

پاسکاری طرح «مستند شهدا» بین ادارات در مازندران
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، چندی پیش بود که «رضا قطبی» جوان فیلمساز مازندرانی، مستندی در راستای زنده نگهداشتن فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم خانواده شهدا را ساخت و با حضور مسئولان و چهره‌های مطرح و مردم منطقه به اکران در آورد.

مستندی که به اذعان تماشاگران، یکی از فاخرترین و بهترین تولیدات مربوط به شهدا بود.

گواه این مدعا، اکران موفق این مستند در مرزن‌آباد و چالوس، پخش در کانال‌ها و پلتفرم‌های مختلف، شبکه‌ استانی البرز و همچنین در شبکه یک و افق بوده است.

داستان مستند یحیی زندگی نامه سرباز شهید «یحیی سعید قطبی» است که در سال ۶۱ در جبهه جنوب کشور به درجه رفیع شهادت نائل شد.

این شهید بزرگوار نخستین شهید دهستان کوهستان شرق در روستای طویر و دومین شهید شهر مرزن‌آباد بوده است.

اما این‌بار تهیه کننده، کارگردان و پژوهشگر این مستند، تولید اثری جدید را در سر می‌پروراند و با منابع مالی شخصی قصد دارد مستند جدید «پروانه‌های آبی» را که در خصوص ۱۳ شهید دیگر است، آماده کند.

رضا قطبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اعلام اینکه رد گلایه‌ها و کم توجهی مسئولان در آن مشهود بود، اظهار داشت: بنا به علاقه شخصی، احساس دین، نیاز جامعه و جوانان به شناخت شهدا و ادای تکلیف در مقابل خانواده معظم ایشان و در راستای منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص حفظ فرهنگ ایثار و شهادت، تصمیم ساخت مستندی جدید بعد از پروژه یحیی را گرفتم.

وی ادامه داد: با آن که در تولید مستند یحیی متوجه کاستی‌ها و عدم همکاری برخی مسئولینی که میزهایشان را به امانت از شهدا گرفتند، شده بودم، اما بنا به آنچه گفتم و قولی که به خانواده‌های شهدا دادم، بر آن شدم با هزینه شخصی پروژه جدید را آغاز کنم.

این فیلمساز و مستندساز موفق مازندرانی افزود: بیش از ۸۰ درصد هزینه این پروژه بزرگ که در قالبی متفاوت از یحیی ساخته و پرداخته خواهد شد را شخصاً متقبل شدم، اما برای ۲۰ درصد از هزینه‌های این مستند نیازمند توجه و مشارکت مسئولین محترم و دستگاه‌های ذیربط هستم.

وی با اشاره به اینکه اگر شعار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌دهیم و در سخنرانی‌ها خود را مدیون خون شهدا می‌دانیم اما در عمل کوچکترین قدمی در این راستا برنمی‌داریم، تصریح کرد: شهدا در زمانی که این کشور نیاز به حضورشان داشت، از گران‌مایه‌ترین چیز خود که جانشان بود گذشتند و آن را در کف اخلاص نهادند، اما امروز برخی از مسئولان برای کاری که می‌تواند ذره‌ای از این دریای فداکاری را به نمایش درآورد نمی‌خواهند قدم از قدم بردارند و افرادی چون من را که می‌توانستم این هزینه را صرف تفریح و زندگی خود کنم، از این اداره به اداره دیگر پاس می‌دهند.

وی خطاب به استاندار مازندران گفت: شما به عنوان عالیترین مقام دولت در استان همیشه در سخنرانی‌ها و جلسات اصرار به تولیدات این چنینی دارید اما در عمل، مدیرانتان کمترین همکاری را با ما ندارند و از زیر بار این مسئولیت شانه خالی می کنند؟!

قطبی خاطرنشان ساخت: زمانی که آثاری همچون مستند یحیی با هر سختی ساخته می‌شود، عکس و فیلم و اخبار آن مصادره به فرد می‌شود و مسئولان برای مال خود کردن این افتخار با هم رقابت می‌کنند اما در آغاز پروژه‌هایی نظیر آن، ما را اسیر بروکراسی اداری و مالی می‌کنند، جواب تلفن نمی‌دهند و یا بهانه تراشی می‌کنند و آنهایی هم که دلشان به همکاری‌ است، توان مالی و ردیف اختصاصی در بودجه ندارند.

وی با ابراز گلایه از سیمای طبرستان نیز گفت: در حالی که شبکه‌های ملی و استانی برای پخش مستند یحیی ابراز تمایل می‌کنند، شبکه استانی مازندران حاضر به پخش آن نیست.

 مستندساز مازندرانی افزود: من تمامی آنچه که می‌توانستم در این مسیر به میدان آورده‌ام اما بدون حمایت مسئولان و ادارات، این پروژه، اجرایی نخواهد شد و متأسفانه به مرحله تولید نخواهد رفت.

وی در پایان با بیان اینکه از استاندار مازندران، مدیران کل مرتبط فرهنگ و ارشاد و بنیاد شهید و فرماندار و دیگر مسئولان شهرستان چالوس خواست تا نگذارند این اثر مستند شهدا بایگانی شود، گفت: ما باید آخر دی کار را آغاز کنیم و اگر در این تاریخ نتوانیم، برنامه ریزی‌های صورت گرفته از بین خواهد رفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه