English

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

هویت ایران عزیز با فرهنگ ایثار و شهادت هماهنگ شده است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بنای هویت جوامع بشری با ارزش‌ها طراز می‌شود و هویت ایران عزیز نیز با فرهنگ ایثار و شهادت هماهنگ شده است.

هویت ایران عزیز با فرهنگ ایثار و شهادت هماهنگ شده است

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور پیامی به مناسبت برگزاری کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی و اجلاسیه شهدای هنر و رسانه اظهار کرد: این فرهنگ ناب در جای جای این سرزمین بزرگ موجب قوام و دوام مردمان آزاده ایران اسلامی بوده و خواهد بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فرمایشی از رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه "پیام شهیدان حقیقتا پیام بشارت است"، بیان کرد: شهادت همان نردبانی است که خاک را به فراز افلاک می‌رساند. شهدا همان امامزاده‌های عشق‌اند و شاهدان حقیقت‌ که در پای حبیب سر از دستار نشناخته و با پای دل در وادی بی‌خویشی قدم نهاده‌اند، دلاورانی که دل و جانشان به رشحات عشق زنده شده و نامشان بر جریده عالم ثبت شده است.

وی گفت: در این میان بودند شهدائی که در وادی فرهنگ، هنر و رسانه روحشان را جلا دادند و برای نیل به نهایت جاودانگی، دل به دریای ایثار زدند. شهدای هنرمند و خبرنگار، علاوه بر جانفشانی در راه دین و وطن، زیبایی‌های دفاع مقدس را خلق کردند، آن‌ها را به تصویر کشیدند و ابدی ساختند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: شعر و ادبیات، هنرهای تجسمی، موسیقی ملی و حماسی، هنرهای نمایشی و تصویری، همه و همه محملی برای تبیین منظومه‌ای بی‌نظیر و فاخر از یک ملت سربلند و به پا ایستاده شدند. این تصویر خلق نمی‌شد مگر به ایثارگری هنرمندانی از جنس نور .

وی متذکر شد: بزرگداشت یاد و خاطره شهدا تکلیفی بر دوش همه و بویژه بر اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه است و ضرورت دارد آن دلاورمردی‌ها را به تاثیرگذارترین زبان بازگو کنند.

اسماعیلی تاکید کرد: برگزاری اجلاسیه شهدای هنر و رسانه از سلسله برنامه های کنگره بزرگداشت ده هزار شهید آذربایجان‌شرقی تدبیری است شایسته تا یاد و خاطره شهدای گرانقدر عرصه هنر و رسانه که محصلان مدرسه عشق و دانش‌آموختگان دانشگاه بزرگ تعهد، معنویت، ایمان و ایثار هستند گرامی داشته شود .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با قدردانی از بانیان و دست‌اندرکاران این رویداد مبارک، اظهار کرده است: از خداوند منان تداوم توفیقات شما عزیزان را در خدمت به فرهنگ غنی شهادت و ایثار خواستارم و امیدوارم که رضایت و شفاعت شهدا توشه آخرتمان گردد. ان شاء الله

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه