English

به علت عدم تأمین سرمایه در گردش؛

خطر تعطیلی یک واحد تولیدی تازه افتتاح شده در بخش کجور / رشته ۱۶ ساله ای که یک شبه پنبه می شود

یک واحد تولیدی آب معدنی در بخش کجور مازندران پس از سه ماه و نیم افتتاح رسمی، اکنون به علت عدم تأمین سرمایه در گردش در آستانه تعطیلی غیرمترقبه قرار گرفت.

خطر تعطیلی یک واحد تولیدی تازه افتتاح شده در بخش کجور / رشته 16 ساله ای که یک شبه پنبه می شود
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، این کارخانه تولید آبمعدنی که 16 سال در پیچ و خم بوروکراسی های اداری سرگردان بود بالاخره با همت و دوندگی 16 ساله مالک این واحد تولیدی، همزمان با هفته دولت فاز نخست آن با حضور مسئولان رسماً افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

سید زین‌العابدین موسوی با اشاره به اینکه از 16 سال قبل تصمیم گرفتم برای ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت جوانان روستایی که خود نیز یکی از اهل همین منطقه هستم، این واحد تولیدی را احداث کنم، اظهار داشت: بوروکراسی جامعه ما خیلی پیچیده است و ما برای گرفتن مجوزهای هر بخش از این کارخانه، مجبور به پیگیری و تحمل سختی‌ها و موانع اداری بر سر راهان بود تا به نتیجه برسیم.

وی افزود: از سال 94 که تمام مجوزهای این کارخانه قطعی شد به علت مشکلات مالی که کشورمان داشت، نتوانستیم اعتبار لازم برای حتی فقط خرید ماشین‌آلات دریافت کنیم و کارهای ابنیه و برخی موارد دیگر را با سرمایه شخصی خودم انجام دادم.

آبمعدنی کجور

مدیر این واحد تولیدی تصریح کرد: تأمین بخش ماشین‌آلات طول کشید تا اینکه از تیر سال 98 به کارگروه تولید معرفی شدیم و وام مصوب شد و پس از سه سال در تیر ماه 1401 موفق به دریافت بخش اول این وام جهت خرید ماشین‌آلات دریافت کنیم.

وی با بیان اینکه با توجه به تورم و قیمت‌های سرسام‌‌آور، همچنان دچار مشکل هستیم، بیان داشت: در حال حاضر ماشین‌آلات قسمت کوچکی از کارخانه تأمین و نصب و راه‌اندازی شد و بخش اول خط تولید در حال فعالیت است اما برای شروع قوی با ظرفیت کامل کارخانه نیاز به حمایت مسئولان داریم تا سرمایه در گردش روزانه حدود 200 میلیون تومان را در اختیار ما قرار بدهند تا بتوانیم مواد اولیه لازم را خریداری کنیم و در این منطقه که محروم است و با اولین شهرستان، هشتاد کیلومتر فاصله دارد، با فعال سازی کارخانه در یک شیفت بتوانیم 35 نفر را به طور مستقیم مشغول به کار کنیم.

موسوی با اشاره به اینکه همین مقداری هم که الان شروع به فعالیت کرده‌ایم‌ تنها بخش بسیار کوچکی از کل محوطه کارخانه است، اظهار داشت: در واقع از مجموع 2500 متر سالن برای نصب ماشین‌آلات تولید و راه‌اندازی خط تولید، تنها حدود 70 متر آن برای نصب ماشین‌آلات مورد استفاده قرار گرفت و زیر بار تولید رفت و مابقی سالن خالی رها شده است که برای تجهیز کامل آن نیاز به تسهیلات داریم و در این‌باره مسئولان باید به ما کنند.

موسوی در پاسخ به این سؤال که کدام مدیر دولتی می‌تواند در بحث ارائه تسهیلات می‌تواند به این واحد تولیدی کمک کنند، تصریح کرد: استاندار مازندران با توجه به مصوبات اخیر هیأت دولت، تصمیم گیرنده نهایی در استان هست و می تواند به صنعت و معدن و بانک‌ها دستورات لازم را بدهد تا اعتبار لازم را در اختیار ما بگذارند.

وی تأکید کرد: حتی این آمادگی را نیز داریم که مسئولان بیایند در مورد آن مقدار پولی هم که قبلاً به ما دادند، بررسی‌های لازم را انجام دهند تا خودشان ببینند که ما سه برابر آن را بعد از تاریخی که دریافت کردیم، روی آن گذاشتیم تا توانستیم این کارخانه را تا این مرحله راه‌اندازی کنیم.

مدیر واحد تولیدی آبمعدنی نیچکوه اذعان داشت: در صورتی که سرمایه در گردش در اختیار ما قرار نگیرد، بی شک مجبور به تعطیلی این واحد تولیدی خواهیم بود و این ضربه ای به پیکره ایجاد اشتغال و مهاجرت معکوس به روستا خواهد بود که زیبنده اقتصاد کشور و استان مازندران نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه