English

فرماندار چالوس:

«اوفا» و «چالوس» خواهرخوانده می‌شوند

فرماندار چالوس گفت: در تلاش هستیم تا بتوانیم با شهر «اوفا» در منطقه باشقیرستان کشور روسیه که بالغ بر دو میلیون نفر جمعیت و همچنین تشابهات فرهنگی و گردشگری با شهر چالوس دارد، تفاهم‌نامه خواهرخواندگی امضا کنیم تا در زمینه‌های گردشگری و کشاورزی مراودات بیشتری داشته باشیم.

«اوفا» و «چالوس» خواهرخوانده می‌شوند

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، علی قاسمی در حاشیه بازدید به همراه دکتر عباس میرزایی قاضی، نماینده رسمی اتاق‌های منطقه‌ای بازرگانی فدراسیون روسیه و نماینده رسمی شورای تجاری اوراسیا در ایران از ظرفیت‌های متنوع گردشگری چالوس در گفتگو با خبرنگار موج با اشاره به اینکه بازدید امروز در راستای سفر اخیر استاندار مازندران به کشور روسیه صورت گرفته است، اظهار داشت: قطعاً شهرستان چالوس نیز می‌تواند در حوزه گردشگری درخشش بسیار بزرگی داشته باشد.

وی ادامه داد: چالوس یک بِرَند جهانی است و واقعاً دارای ظرفیت‌های گردشگری بسیار خوب و ارزشمندی دارد و در همین لحظه چالوس میزبان گردشگرانی از کشورهای عرب مانند لبنان، عمان، عراق و کویت است.

فرماندار چالوس با بیان اینکه مطمئناً ما می‌توانیم این ظرفیت‌ های گردشگری را در چالوس توسعه دهیم، تصریح کرد: اگر شاهد عدم حضور گردشگرانی از کشورهای همسایه خزر و روسیه در چالوس هستیم، بدان علت است که نتوانستیم ظرفیت‌های گردشگری خود را به درستی و به خوبی به این کشورها بشناسانیم.

وی افزود: تشکل‌ها و بخش‌های خصوصی فعال در حوزه گردشگری باید به میدان بیایند و در شناساندن ظرفیت‌های گردشگری چالوس به کشورهای همسایه همت مضاعفی داشته باشند و نیز دفاتر خدماتی و  آژانس‌های گردشگری ما در آن سوی مرز غایب بزرگی هستند و حضور ندارند.

قاسمی گفت: سعی ما بر این است تا با رویکرد و نگاه جدید به گردشگری بتوانیم ظرفیت‌های منطقه را در حوزه‌های گردشگری و کشاورزی بشناسانیم.

وی با بیان اینکه در آن سوی مرز محتاج محصولات باغی تولیدی در چالوس هستند، اظهار داشت: باید کنسرسیومی در سطح استان مازندران تشکیل دهیم و بخش خصوصی پای کار بیاید و بسترها را فراهم کنیم.

فرماندار چالوس تصریح کرد: در تلاش هستیم تا بتوانیم با شهر «اوفا» در منطقه باشقیرستان کشور روسیه که بالغ بر دو میلیون نفر جمعیت و همچنین تشابهات فرهنگی و گردشگری با شهر چالوس دارد، تفاهم‌نامه خواهرخواندگی امضا کنیم تا در زمینه‌های گردشگری و کشاورزی مراودات بیشتری داشته باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه