English

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس مطرح کرد:

وضعیت استان مازندران برای دو دهه آینده مطلوب نخواهد بود

نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: من در دولت قبلی در نخستین نطق خودم و در دولت فعلی نیز مجدداَ در نخستین نطق خودم گفتم که وضعیت استان مازندران به ویژه غرب مازندران در دو دهه آینده وضعیت مطلوبی نخواهد بود.

وضعیت استان مازندران برای دو دهه آینده مطلوب نخواهد بود

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، محمدعلی محسنی در آئین گرامیداشت روز شوراها، هفته کار و کارگر و بسیج کارگری که به میزبانی شهرداری و شورای اسلامی شهر چالوس برگزار شد با اشاره به اینکه باید برای غرب مازندران طرحی نو انتخاب کنیم، اظهار داشت: اگر طرح جدیدی ایجاد نکنیم، این مسیری که همه می‌رویم به تُرکستان است.

وی ادامه داد: در دنیای امروز که زلزله پیش‌بینی می‌شود، عیب است که نتوانیم مشکلات اقتصادی و زیرساخت‌های رفاهی را پیش‌بینی نکنیم و بنابراین باید بیشتر در کنار یکدیگر بمانیم و با لطف خداوند مشکلات را برطرف کنیم.

نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وضعیتی که ما برای دو دهه آینده غرب مازندران متصور می‌شویم، وضعیت خوبی نیست.

وی خاطرنشان ساخت: من در دولت قبلی در نخستین نطق خودم و در دولت فعلی نیز مجدداَ در نخستین نطق خودم گفتم که وضعیت استان مازندران به ویژه غرب مازندران در دو دهه آینده وضعیت مطلوبی نخواهد بود.

محسنی بندپی با تأکید بر اینکه باید فکری به حال مازندران کنیم، افزود: فکر دیگر را هیچکس نمی‌تواند بکند مگر مدیران در شهرستان و من در خانه ملت و سایرین دست به دست همدیگر بدهیم و البته در این مسیر اصحاب رسانه بسیار می‌توانند کمک کنند و مطالبه‌گری کنند و خواسته‌های مردمی را منعکس کنند و این می‌تواند مسئولان را برای حل مشکلات تحت فشار قرار دهد.

وی با بیان اینکه در هفته آینده میزبان وزیر گردشگری در حوزه انتخابیه نوشهر خواهیم بود و اگر چه کشاورزی در منطقه نوشهر و چالوس تا اندازه‌ای نفس می‌کِشد، تصریح کرد: من چند بار با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط‌زیست دیدار کردم و از وی خواهش کردم که از 233 هزار هکتار منطقه حفاظت شده البرز مرکزی، تنها دو تا 50 هکتار که هیچ‌گونه گیاهی هم در آن رویش ندارد را آزاد کنند تا سرمایه‌گذاری سازگار با محیط‌زیست در آنجا صورت بگیرد ولی محیط‌زیست زیربار نرفت.

نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع پتروشیمی میانکاله مازندران، اظهار داشت: اراک یک شهر صنعتی است و گاهی اوقات یک ماه در سال ممکن است کاملاً اراک به خاطر آلودگی هوا تعطیل باشد.

وی اضافه کرد: اما برای اشتغال جوانان ما، ازدواج فرزندان ما، مسکن فرزندان ما، کاهش آسیب‌های اجتماعی ما می‌ارزد که یک ماه در سال به خاطر آلودگی هوا تعطیل باشیم.

محسنی بندپی با بیان اینکه دنیا امروز دو کفه ترازو را در نظر می‌گیرد تا ببیند کدام کفه‌ سنگین‌تر است، گفت: هیچ حرکتی وجود ندارد که 100درصد مفید باشد و هیچ‌گونه ضرری برای جامعه نداشته باشد.

وی اذعان داشت: اگر چه میانکاله به عنوان یک آثار تاریخی ثبت بین‌المللی شده است، حسابش جدا هست که قطعاً ما حافظ محیط‌زیست هستیم و گردشگری اولویت اول ما است.

نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: باید مجوزهای هتل‌های مختلف داشته باشیم تا مسافران و گردشگران سراغ زمین‌های ما نروند.

وی ابراز داشت: امروز روستائیان ما نمی‌توانند برای خودشان مسکن بسازند و بنابراین ما باید برای این وضعیت برنامه داشته باشیم و ساماندهی کنیم ولی الان نه تنها ما هیچ برنامه‌ای نداریم بلکه وزارت گردشگری نیز نه تنها برای شهر ما، بلکه برای سایر شهرهای کشور هم برنامه‌ای ندارد.

محسنی بندپی با اشاره به اینکه سؤال من از وزیر گردشگری این بود که ما 470 کیلومتر ساحل داریم ولی مگر می‌شود این اقتصاد عظیم دریا را رها کنیم و مردم منطقه ما در بیکاری مطلق بمانند، گفت: به هر حال در هفته آینده وزیر گردشگری به حوزه انتخابیه خواهد آمد و بنابراین باید نمایندگان مردم در پارلمان شهری و نیز دستگاه‌های اجرایی همراه با مطالبه‌گری اصحاب رسانه که خیلی مهم است، بتوانیم دست به دست یکدیگر بدهیم و کارهای ماندگار و زیرساختی انجام دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه