English

مدیر جهاد کشاورزی بابل خبر داد:

احداث کانال انتقال آب ۲۱۰ کیلومتری در بابل

مدیر جهاد کشاورزی بابل گفت: برای جلوگیری از به هدر رفتن آب در اراضی کشاورزی و بهبود راندمان مصرف آب، کانال های بتنی به طول 210 کیلومتر در اراضی کشاورزی این شهرستان در 10 سال گذشته احداث شد.

احداث کانال انتقال آب 210 کیلومتری در بابل

به گزاررش خبرگزاری موج مازندران، محسن علی گل زاده اظهار داشت: برای رشد و اعتلای کشاورزی، رسیدن به اهداف سازمانی، کشاورزی پایدار، توسعه بخش کشاورزی و امنیت غذایی و در راستای حمایت از تولید و بهره بردار، در ده سال گذشته طرح تجهیز، نوسازی و یکپارچه سازی اراضی کشاورزی شامل احداث کانال ها، زهکش های سطحی، احداث جاده های بین مزارع و تسطیح قطعات در یک هزار هکتار اراضی شالیزاری شهرستان بابل اجرا شد.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از هدر رفتن آب از طریق نفوذ ثقلی و سهولت در جریان انتقال آب به اراضی کشاورزی و بهبود راندمان مصرف آب، کانال های بتنی مستطیلی و ذوزنقه ای به طول 210 کیلومتر احداث و برای سهولت در امر تردد ادوات و ماشین آلات کشاورزی و کاهش صعوبت و سختی رفت و آمد کشاورزان، شن­ ریزی جاده­ بین مزارع به طول 64 کیلومتر در اراضی کشاورزی این شهرستان اجرا شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل گفت: در راستای تأمین آب زراعی 65 حلقه چاه عمیق حفر و تجهیز و 252 هکتار آب بندان احیا و مرمت شد.

وی با بیان اینکه برای افزایش راندمان آبیاری و صرفه­ جویی در مصرف آب و انرژی، اجرای انواع طرح های مربوط به سامانه های نوین آبیاری (آبیاری تحت فشار و کم فشار) در یک هزار و 490 هکتار مزرعه و باغ بابل اجرا شد، افزود: برای سهولت و افزایش سرعت انتقال آب بین اراضی زارعی و بهبود زهکشی منطقه، عملیات لایروبی انهار زراعی به طول 144 کیلومتر در 10 سال گذشته با نظارت مستمر کارشناسان امور فنی و زیربنایی این مدیریت انجام شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه