English

پلیس فتا مازندران خبر داد:

انهدام باند میلیاردی کلاهبرداری تلفنی فروش لوازم آشپزی

پلیس فتا مازندران گفت: باندی که به صورت تلفنی در پوشش فروش لوازم آشپزی از یک شرکت معتبر، هموطنان را فریب داده و اقدام به کلاهبرداری از 197 نفر از سراسر کشور کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

انهدام باند میلیاردی کلاهبرداری تلفنی فروش لوازم آشپزی

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سرهنگ سامع خورشاد اظهار داشت: چند تن از شهروندان مازندرانی با مراجعه به پلیس فتا مدعی شدند اخیراً شخص ناشناسی به بهانه فروش لوازم آشپزی با آن‌ها تماس تلفنی برقرار و با اقدامات فریبنده از شاکیان کلاهبرداری کرده است.

وی ادامه داد: با برسی‌های انجام شده توسط کارشناسان سایبری این پلیس، کلاهبرداران با تطمیع کاربران برای گرفتن تخفیف کالا، به بهانه‌های واهی شهروندان را پای دستگاه‌های خودپرداز کشانده و عملاً با هدایت‌های تلفنی انتقال وجه به حساب کلاهبرداران توسط خود فرد انجام داده‌اند و بعد از دریافت وجه دیگر پاسخگوی نبوده و یا بعد از پیگیری های خریدار اجناس نامرغوب و با ارزش ریالی بسیار پایین‌تر از مبلغ دریافتی به مشتری تحویل آن‌ها می‌شد.

رئیس پلیس فتا مازندران با اشاره به اینکه افراد زیادی با شیوه و شگرد مشابه در پوشش فروش لوازم آشپزی کلاهبرداری شده اند، گفت: مأموران پلیس فتا پس از اقدامات فنی و تخصصی اعضای باند 5 نفره این پروندها را شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه با هماهنگی مرجع قضائی متهمان را در غرب پایتخت دستگیر کردند.

وی تصریح کرد: این مجرمان سایبری در ابتدا منکر هرگونه بِزِه ارتکابی شدند و قصد فریب پلیس را داشتند ولی با روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری شده به برداشت غیرمجاز از حساب هموطنان در سراسر کشور تا این‌ لحظه اعتراف کردند.

سرهنگ خورشاد با اشاره به اینکه مبالغ کلاهبرداری شده از هموطنان تاکنون مبلغ 30 میلیارد و 150 میلیون ریال بر آورد شده است، بیان داشت: متهمان پس از سرقت و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد، اقدام به خرید و فروش سکه، طلا و تلفن همراه به صورت گسترده می‌کردند.

وی با بیان اینکه برخی سود جویان از طریق آگهی های جعلی در فضای مجازی و یا تلفنی، جلب اعتماد از کاربران اقدام به کلاهبرداری می کنند به عموم مردم هشدار داد: قبل از انجام معامله همیشه از صحت آگهی ها اطمینان حاصل کرده و سپس اقدام به واریز وجه کنند

رئیس پلیس فتا استان مازندران خاطرنشان ساخت: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند و شماره تماس 096380 به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه