English

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران:

سهمم مازندران از مهار آب های سطحی کم است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران گفت: با وجود بارش های زیاد سهم برخورداری مازندران از مهار آب های سطحی بسیار کم است.

سهمم مازندران از مهار آب های سطحی کم است

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، مهدی رازجویان در آئین بهره برداری از سد لاریم شهرستان جویبار که ششمین سد لاستیکی استان می باشد، اظهار داشت: مازندران با وجود بارش های زیاد اما سهم برخورداریش از مهار آب های سطحی بسیار کم است و مهار آب های سطحی با وجود سدها و آب بندان ها تنها 15 درصد است و این آب ها بدون مهار به سمت دریا روانه می شود.

وی ادامه داد: هرچه در مهار آب از توفیقات بیشتری برخوردار شویم قطعا می توانیم در بخش کشاورزی که پایه نخست اقتصاد این استان است نقش مهمی ایفا کنیم که می تواند در امنیت غذایی کشور نیز نقش اثرگذاری داشته باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، بیان کرد: وزارت نیرو از ردیف متمرکز بودجه ای را برای افزایش احداث سدهای لاستیکی اختصاص دهد که هم در افزایش ظرفیت مهار آبها، گردشگری و پساب کشاورزی مفید می باشد.

رازجویان ضمن درخواست صدور مجوز  کلنگ زنی سد زارم رود در مرکز استان، گفت: این پروژه در مهار بحران سیل و مهار آب های سطحی نقش مهمی دارد و لذا مهار آب برای ذخایر کشاورزی استان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و کشاورزی مازندران اولویت اول اقتصاد استان می باشد و آب مهم ترین رکن کشاورزی می باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه