English

۸۴۰۰ مترمکعب روان آب سطحی درهرمزگان مهارشد

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان از مهار ۸۴۰۰ مترمکعب روان آب سطحی در شمال و شرق استان خبر داد.

۸۴۰۰ مترمکعب روان آب سطحی درهرمزگان مهارشد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، ابراهیم جعفری تختی نژاد معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان، با اعلام این خبر که ۸۴۰۰ مترمکعب روان آب سطحی درهرمزگان مهارشد، افزود: این بارندگی‌ها که در اثر وقوع پدیده مونسونی در شمال و شرق هرمزگان به وقوع پیوست، سبب پرشدن مخازن و سرریز شدن سازه های احداثی آبخیزداری در حوزه‌های آبخیز شهرستان بندرعباس و بشاگرد شد.

وی بیان داشت: استان هرمزگان افزون بر هشت هزار سازه آبخیزداری دارد که این سازه­ ها سبب کنترل سیل، کاهش سیلاب های مخرب، مهار سیلاب های فصلی و بهره برداری از آن توسط آبخیزنشینان، تغذیه سفره های آب زیرزمینی، استمرار و افزایش آبدهی چشمه ها، قنات و چاه ها می‌شوند.

معاون آبخیزداری هرمزگان اظهارداشت: بارش‌های موسمی  از نیمه اردیبهشت ماه تا اواخر شهریور در مناطق مرتفع استان از جمله بشاگرد جریان دارد که این سامانه سبب  رگبار، رعد وبرق و وزش بادهای شدید می‌شود.

جعفری تختی گفت: پدیده مونسون یا توفان‌های موسمی جریانات بارشی سیل آسایی است که در شبه قاره هند اتفاق می‌افتد، این پدیده با گرمای شدید و باران‌های سیل‌آسا توام است.  

وی در پایان ادامه داد: بحران آبی و خشکسالی‌های پی درپی، نوع بارش‌های سیل آسای هرمزگان ضرورت احداث سازه های آبخیزداری در استان را  دوچندان کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه