English

امید ذاکری خبر داد؛

اجرای ۱۱ پروژه آبخیزداری با سرمایه گذاری مستقیم خیرین در هرمزگان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان از اجرای 11 پروژه آبخیزداری با بیش از 10 میلیارد تومان سرمایه گذاری مستقیم خیرین دراین استان خبر داد.

اجرای 11 پروژه آبخیزداری با سرمایه گذاری مستقیم خیرین در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، امید ذاکری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان، در حاشیه نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار داشت: در طول یک سال  کاری نزدیک به 600 سازه آبخیزداری مشارکتی توسط مردم در بشاگرد ایجاد شده است و علاوه بر آن 212 سازه آبخیزداری در کل  استان ایجاد خواهد شد.

 ذاکری با اشاره به این که آبخیزداری در بشاگرد با شغل مردم ارتباط مستقیم دارد، افزود: هر سازه می تواند 500 مترمربع استحصال زمین کند و منجر به رونق کشاورزی و کسب و کارمردم در این منطقه شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان با ذکر این که 62 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی به حوزه آبخیزداری اختصاص یافته است، بیان کرد: برای اجرا طرح های آبخیزداری بنا شده است، مبلغ 62 میلیارد تومان از اعتبارات استانداری هرمزگان به حوزه ها و طرح های آبخیزداری اختصاص یابد.

وی از مشارکت و استقبال خیرین و مردم در این حوزه خبر داد و اضافه کرد: 11 پروژه با بیش از 10 میلیارد تومان سرمایه گذاری مستقیم خیرین در هرمزگان اجرا شده است.

امید ذاکری از رتبه برتر هرمزگان در حوزه عملکرد پروژه های آبخیزداری در سطح کشور خبر داد و اظهار کرد: منابع طبیعی هرمزگان در جذب و مشارکت خیرین و مردم و همچنین عملکرد در پروژه های آبخیزداری در سال 97 در کشور پیشگام بوده است. 

وی عنوان کرد: در چهار ماه نخست امسال توانستیم از تصرف بیش از 673 هکتار از اراضی ملی پیشگیری کنیم.

ذاکری در ادامه گفت: به طور کلی در سال گذشته، با کمک دستگاه قضا و نیروی انتظامی در حوزه رفع تصرفات حدود 15 هکتار و در سال جاری نیز بیش از 84 هکتار، خلعیت اراضی ملی داشتیم.

ابراهیم جعفری تختی نژاد معاون آبخیزداری منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان که در  این نشست حضور داشت، بیان کرد: 79 دشت در هرمزگان وجود دارد که از این تعداد 41 دشت در حالت بحرانی و خط قرمز قرار دارند.

وی در همین راستا اذعان داشت: در فاز اول توانستیم 387 هزار هکتار از دشت های بحرانی را شناسایی کرده و پروژه های آبخیزداری را در این مناطق متمرکزکنیم.

معاون آبخیزداری منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان از تخصیص 62 میلیارد تومان از منابع استانداری هرمزگان به حوزه آبخیزداری و منابع طبیعی خبر داد و مجموع اعتبار آبخیزداری را 124 میلیارد تومان دانست و تصریح کرد: امسال 223 هزار هکتار از دشت‌های استان از محل صندوق توسعه ملی، تحت عملیات آبخیزداری  قرار می‌گیرند.

جعفری تختی نژاد بر اهمیت ویژه حوزه آبخیزداری تاکید کرد و گفت: متوسط  فرسایش خاک در هرمزگان 26 تن در هکتار برآورد شده، این در حالی است که متوسط کشوری 16 تن در هکتار است.

وی ادامه داد: آبخیزداری می تواند رسوب پشت سدها را کاهش و عمر آن ها را افزایش دهد.

معاون آبخیزداری منابع طبیعی هرمزگان از آبخیزداری 223 هکتار اراضی در 11 شهرستان استان از محل صندوق توسعه ملی خبر داد و بیان داشت: حدود یک میلیون و 500 هزار هکتار پشت سد های استان و پنج میلیون 500 هزار هکتار از دشت های بحرانی و فاقد سد، تحت پوشش پروژه های آبخیزداری قرار گرفتند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه