English

ناظر گمرکات مازندران:

تبادل تجاری بیش از یک میلیون و۱۳۷ هزار تن کالا بین ایران روسیه

ناظر گمرکات مازندران گفت: در سال گذشته بیش از یک میلیون و137 هزار تن کالا به ارزش 289 میلیون و 347 هزار دلار بین ایران و روسیه از طریق گمرکات مازندران، کالای تجاری مبادله شد.

تبادل تجاری بیش از یک میلیون و137 هزار تن کالا بین ایران روسیه

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، علی یوسفی منش اظهار داشت: از این میزان تجارت از طریق گمرکات مازندران، صادرات به کشور روسیه 262 هزار تن به ارزش 25 میلیون و 79 هزار دلار بوده است که نسبت به سال 98 هفت میلیون و 689 هزار دلار بیشتر کالا به این کشور صادرات صورت گرفته که از نظر ارزشی 44 درصد رشد داشته است.

وی به واردات از روسیه اشاره کرد و ادامه داد: در سال 99 ، 874 هزار و 897 تن کالا به ارزش 264 میلیون دلار از روسیه از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شده است.

ناظر گمرکات مازندران افزود: به طور کلی روسیه اولین شریک تجاری گمرکات مازندران در سال 99 بوده که در صادرات کالای ایرانی، اولین مقصد و در واردات کالا نیز در رتبه اول قرار دارد.

وی درباره کالاهای وارداتی از روسیه گفت: جودامی، ذرت دامی، چربی ها و روغن ها، کاغذ، چوب، محصولات شیمیایی، وسایل برقی، فلزات، خمیرچوب، کائوچو، دانه های روغنی و... از عمده کالاهای وارداتی از روسیه به گمرکات مازندران در سال 99 بودند.

ناظر گمرکات مازندران و مدیرکل گمرک نوشهر در زمینه اقلام صادراتی به روسیه تصریح کرد: فرآورده های لبنی، مواد پلاستیکی، نوشابه، خرما، سیمان، موادمعدنی، محصولات شیمیایی، ماشین آلات، مواد سوختی و... عمده کالاهای صادراتی گمرکات مازندران به روسیه در سال 99 بود.

وی در پایان افزود: 35 درصد وزن و 14 درصد ارزش کل صادرات گمرکات مازندران در سال 1399 به روسیه اختصاص دارد و 32 درصد وزن و 29درصد ارزش کل واردات گمرکات مازندران در سال 1399 از روسیه بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه