English

طی یازده ماهه امسال صورت گرفت؛

۹۵۴ میلیون دلار ارزش تجارت خارجی گمرکات مازندران

طی یازده ماهه سال امسال ارزش تجارت خارجی گمرکات مازندران از 954 میلیون و 55 هزار دلار گذشت.

954 میلیون دلار ارزش تجارت خارجی گمرکات مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، علی یوسفی منش با اشاره به ارزش تجارت خارجی اظهار داشت: در مدت یازده ماه اخیر حجم تجارت خارجی گمرکات مازندران از مرز 3 میلیون و 30 هزار تن گذشت.

ناظر گمرکات مازندران و مدیرکل گمرک نوشهر درآمد کسب شده گمرکات مازندران را از تجارت خارجی طی این مدت را با احتساب درآمد ضمانت نامه از 2684 میلیارد و 846 میلیون ریال بیان کرد و ادامه داد: همچنین حجم انواع کالاهای صادراتی شامل فرآورده های لبنی، بستنی، سیمان، مواد پلاستیکی، کیوی و... از گمرکات مازندران بالغ بر 619 هزار و 426 تن بوده است.

وی افزود: ارزش کالاهای صادر شده طی مدت یاد شده بیش از 160 میلیون و 813 هزار دلار بوده که از گمرکات نوشهر، امیرآباد، ساری، فریدونکنار و آمل به مقصد 33 کشور جهان نظیر عراق، فدراسیون روسیه، قزاقستان، افغانستان، امارات، ترکمنستان، هند و... صادر شده است.

یوسفی منش با اشاره به حجم واردات از گمرکات نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار گفت: طی 11 ماهه سال 99 بیش از 2 میلیون و 411 هزار تن انواع کالا به ارزش 793 میلیون و 242 هزار دلار از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شده است.

وی تعداد کشورهای طرف معامله واردات کالا به گمرکات مازندران را 28 کشور اعلام کرد و اظهار داشت: عمده ترین این کشورها روسیه، امارات متحده عربی، ترکیه، آلمان، قزاقستان، سوئیس، ترکمنستان، هلند و انگلستان بوده است و کالاهای وارداتی به گمرکات مازندران نیز شامل23 قلم کالا نظیر جو دامی، ذرت دامی، چربی ها و روغن های حیوانی، دانه های روغنی،گندم، چوب و تخته و ... بوده است.

ناظر گمرکات مازندران تصریح کرد: در یازده ماهه اخیر ترانزیت کالا از گمرکات مازندران 48 هزار و 204 تن به ارزش 56 میلیون و 237 هزار دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال 98 از نظر وزنی 92 درصد و ارزشی 79 درصد رشد را نشان می دهد.

وی با اشاره نوع کالاهای ترانزیت خارجی مبدأ گفت: کالاهای ترانزیت شده از سه گمرک نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار شامل کانتینرخالی، سیگار، مصنوعات پلاستیکی، لوله حفاری، موادشیمیایی، تخته نراد و... می باشند که به امارات، عراق، پاکستان و مقصد مناطق ویژه اقتصادی ایران ترانزیت شده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی