English

مدیرکل بنادر مازندران خبر داد؛

پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی پروژه راه دسترسی بندر نوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران از رشد و پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی پروژه راه دسترسی بندر نوشهر خبر داد.

پیشرفت فیزیکی 40 درصدی پروژه راه دسترسی بندر نوشهر

به‌گزارش خبرگزاری موج مازندران؛ محمد تقی انزان‌پور با اعلام این خبر اظهار داشت: پروژه راه دسترسی اختصاصی بندر نوشهر به کمربندی که از سال 98 آغاز شده است تاکنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌است.

وی با اشاره به اینکه طول مسیر اجرای پروژه حدود 2 کیلومتر است، ادامه داد: با احداث این پروژه، راه دسترسی مجزا از ترافیک شهری و برای وسایل نقلیه سنگین متردد به بندر نوشهر از کمربندی به بندر و بالعکس برقرار می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران با بیان اینکه بخش عمده این مسیر در مجاورت غرب رودخانه ماشلک اجرا می‌شود، گفت: برای تکمیل این پروژه حدود 98 پلاک با مساحت حدود 7 ‌هکتار نیاز به تملک دارد که از این تعداد تاکنون 53 پلاک تملک شده و تعداد 5 پلاک نیز کارشناسی و هزینه آن ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه در این پروژه 4 پل ساخته خواهد شد، تصریح کرد: اعتبار مورد نیاز برای اجرای این پروژه بر اساس قرارداد اولیه بالغ بر 880 میلیارد ریال است که از این مقدارحدود 40 درصد برای ساماندهی رودخانه اختصاص خواهد یافت.

انزان پور با بیان اینکه هزینه تملک مسیر پروژه حدود 400 میلیارد تومان خواهد بود، افزود: بخش عمده چالش در بخش تملک، به دلیل واقع شدن برخی املاک در بستر رودخانه است که در این راستا جلسات خوبی در سطح شهرستان با محوریت فرماندار برای تعیین تکلیف موضوع برگزار شده است.

وی در پایان اظهار داشت: اگرچه زمان خاتمه این پروژه بر اساس قرارداد، نیمه نخست سال 1401 در نظر گرفته شده است اما با توجه به‌روند اجرایی خوب و تمهیدات اندیشیده شده، پیش بینی می شود در صورت مرتفع شدن مشکلات تملک املاک واقع در بستر رودخانه زودتر از زمان مقرر اجرایی خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه