English

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خبر داد:

تهیه ۲۲ پروژه جهش تولید در بخش کشاورزی مازندران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: ۲۲ پروژه جهش تولید در بخش کشاورزی استان مازندران تهیه شد و تجهیز اراضی کشاورزی و شالیزارها از جمله این طرح ها می باشد.

تهیه ۲۲ پروژه جهش تولید در بخش کشاورزی  مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران ، عزیزاله شهیدی فر اظهار داشت: انجام نشاء مکانیزه، تولید گوشت قرمز، پرورش ماهیان خاویاری، توسعه آبخیزداری و لایروبی آببندان‌ها از موضوعات مهم در حوزه کشاورزی است که باید در سال جهش تولید توجه بیشتری نسبت به آن داشته باشیم.

وی  ادامه داد: توسعه صادرات محصولات کشاورزی، افزایش بهره‌وری مصرف آب، توسعه و تکمیل زنجیره تولید محصولات کشاورزی و افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی از موضوعاتی است که باید در تدوین برنامه‌های جهش تولید مدنظر قرار گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: زهکشی اراضی کشاورزی، تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی، لایروبی و بهسازی آببندان‌ها، اجرای سایت‌های آموزشی مزرعه‌ای، آبخیزداری و حفاظت از خاک، ارتقا بهره وری مراکز آبزی پروری از طریق مکانیزاسیون و احداث پایانه صادراتی محصولات شیلاتی از جمله پروژه‌های زیرساختی برای رسیدن به جهش تولید در بخش کشاورزی است.

شهیدی‌فر ادامه داد: توسعه باغات و گیاهان دارویی در اراضی شیبدار، اصلاح و بازسازی باغات مرکبات، اصلاح و بازسازی باغات کیوی، افزایش تولید برنج، افزایش تولید گندم، افزایش تولید دانه‌های روغنی و توسعه کشت مکانیزه برنج از دیگر پروژه‌هایی است که در سال جهش تولید باید به آن دست پیدا کنیم.

وی افزود: اصلاح نژاد دام سبک، احیا و توسعه نوغانداری، احداث پایانه صادراتی محصولات شیلاتی، پرورش ماهیان خاویاری، صید ماهی کیلکا از اعماق بیش از ۲۰۰ متر، ارتقای بهره وری مراکز آبزی پروری از طریق مکانیزاسیون، توسعه پرورش ماهی در دریا از دیگر پروژه‌های حوزه دام و طیور و شیلات در سال جهش تولید است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه