English

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خبر داد:

انجام مطالعات زهکشی در ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی مازندران

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: تاکنون ۲۵۰ هزار هکتار اراضی استان مطالعات زهکشی انجام شد و آب و خاک دو فاکتور مهم در تولید است و بدون این دو فاکتور مهم کشاورزی امکان پذیر نیست.

انجام مطالعات زهکشی در ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران ، عزیزالله شهیدی فر اظهار داشت: دولت علی رغم همه تنگناهای مالی که دارد اما در بخش آب و خاک بویژه در سامانه‌های نوین آبیاری، تجهیز، نوسازی و یکپارچه سازی اراضی شالیزاری و لایروبی آببندان ها اتفاقات خوبی رقم خورد و اعتبارات خوبی تخصیص داده است.

وی ادامه داد: تاکنون ۲۵۰ هزار هکتار اراضی استان مطالعات زهکشی انجام شد و باید ردیف بودجه اعتباری برای اجرای آن اختصاص پیدا کند.

شهیدی فر تصریح کرد: پیگیری‌های زیادی برای اعتبارات لایروبی آببندان ها در حال انجام است که مقرر شد ۹۰ درصد اعتبارات این طرح در حوزه جهاد کشاورزی باشد تا بهتر هزینه شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اذعان داشت : با توجه به شروع کرونا، بخش کشاورزی در سال جهش تولید توانست تاکنون رشد اقتصادی ۱۰ درصدی کشور را به خود اختصاص دهد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه نیمی از طرح های استان در بخش کشاورزی متمرکز شده است، می‌طلبد از سوی فرمانداران در شهرستان‌ها اعتبارات قابل ملاحظه‌ای برای پروژه‌های این بخش تخصیص پیدا کنند.

شهید فر افزود: مسئولان مراکز جهاد کشاورزی در شهرستان‌ها در تمام پروژه‌های عمرانی و غیر عمرانی باید اطلاعات کافی و لازم را داشته باشد تا بتوانند همراهی کامل با مدیران و مسئولان بخش کشاورزی داشته باشند و جهاد کشاورزی در اجرای سردهنه ها هیچ گونه دخالتی ندارد و اجرای آن مربوط به شرکت آب منطقه‌ای است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه