English

مدیرکل جهادکشاورزی مازندران:

مازندران از استان های برتر تولید انار کشور است

مدیرکل جهادکشاورزی مازندران گفت:مازندران از استانهای برتر تولید انار کشور است و 900 رقم انار در کلکسیون مرکز تحقیقات کشاورزی استان وجود دارد.

مازندران از استان های برتر تولید انار کشور است

به گزارش خبرگزاری موج مازندران ، عزیزالله شهیدی فر در هفتمین جشنواره انار اشرف در بهشهر اظهار داشت: ایران مهد تولید انار است و یک میلون تن تولید بوده و رتبه سوم جهان را داراست و مازندران در انار شیرین و ملس و انار ترش و جنگلی سرآمد است.

وی بیان داشت: مازندران از استانهای برتر تولید انار کشور و از استان های پویا و رو به جلوست و باید مسیری طی شود تا دغدغه ها کم شود.

شهیدی فر گفت: ۱۰تن تولید انار مازندران شایسته نیست و باید برای توسعه باغات اقدام شود و میانگین تولید باید بالای ۱۰تن تا قابل رقابت و اقتصادی باشد.

مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران گفت: کلکسیون مرکز تحقیقات ۹۰۰ رقم انار در مازندران جمع آوری کرد که نایاب است و ارقام خوبی داریم و همچنین نهالستان انار ایجاد و مجوزش اخذ شد و صندوق حمایت از انار کشور شکل گرفت که همه این موارد در راستای توجه به انار و کاهش دغدغه باغداران مهم است.

شهیدی فر افزود: باید با روی آوردن به فرآوری انار و توجه به سورتینگ و سردخانه، به صادرات فکر کرد.

وی با بیان اینکه باغات انار بدون مدیریت و تغذیه و آبیاری تکمیلی نمی تواند به تولید بالا برسند؛ یادآور شد: باغات انار با آبیاری تحت فشار تحت مدیریت درست قرار گیرد تا افزایش عملکرد در سطح داشته و رو به جلو حرکت شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه