English

رئیس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری خبر داد:

انتقال چوب‌های خشک از جنگل ممنوع است

رئیس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: انتقال چوب‌های خشک از جنگل، ممنوع است و این کار برای حفاظت از جنگلها انجام می شود تا از قاچاق چوب، جلوگیری شود.

انتقال چوب‌های خشک از جنگل ممنوع است

به گزارش خبرگزاری موج مازندران ، خلیل آقایی  با بیان اینکه ستاد هیرکانی در سازمان جنگل ها تشکیل شد اظهار داشت : تاکنون هشت هزار گونه گیاهی در جنگل‌های کشور شناسایی شد که دوهزار و ۸۰۰گونه گیاهی مربوط به جنگل‌های شمال است و برخی از این گونه‌ها در بخش درختی و درخچه مثل سرخدار و شمشاد از گونه‌های منحصر به فرد محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه از 40هزار هکتار شمشادستان های موجود در جنگل های هیرکانی، 35هزار هکتار خشک و نابود شده است، خاطر نشان کرد: مبارزه با آفت شب پره شمشماد سنگین و سخت بوده و تلاقی نسل به نسلش، امان شمشادها را بریده است.

آقایی با بیان اینکه براساس برنامه ششم، مکلف هستیم تا پایان سال جاری طرح جایگزین بهره برداری از جنگل ها عملیاتی شود، افزود: با دانشگاه های منابع طبیعی و کشاورزی ساری و گرگان بعنوان مشاور، قرارداد منعقد شد تا اقدامات کارشناسی برای جایگزینی طرح برداشت از جنگل ها را ارائه کنند.

وی در رابطه با حفاظت جنگل های شمال تصریح کرد: برگزاری مناقصه در حال انجام است و جنگلبانان و قرقبان های مورد تایید این مناقصه، بکارگیری خواهند شد.

معاون جنگل سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور هم با اشاره به اینکه حدود 307هزار هکتار از جنگل های هیرکانی که ۱۵درصد از مساحت این جنگلها را شامل می شود در یونسکو ثبت شد افزود: از مجموع دو میلیون و 70هزار هکتار جنگل هیرکانی  ، 130هزار هکتار در داخل زون مرکزی و 177هزار هکتار نیز در زون سپهر حفاظتی واقع است.

آقایی درباره طرح مبارزه با آفات شب پره شمشاد گفت: طرح اجرایی ما در مبارزه با آفات شب پره، مورد تأیید سازمان فائو نیز قرار گرفته و امور جنگل‌ها در حوزه رویش نیز بذر شمشاد را در آمل نگهداری می کند که هر زمان، کارشناسان گیاهپزشکی اجازه دادند، این بذر و نهال در رویشگاه کاشته می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه