English

مدیرعامل آبفای مازندران:

سیل ۱۵۷ میلیارد ریال به تاسیسات آبرسانی مازندران خسارت زد

مدیرعامل آبفای مازندران گفت: سیل اخیردر استان مازندران ، 157 میلیارد ریال به تاسیسات آبرسانی آب و فاضلاب شهری مازندران خسارت وارد کرد.

سیل 157 میلیارد ریال به تاسیسات آبرسانی مازندران خسارت زد

به گزارش خبرگزاری موج مازندران ، مجید عبدالهی اظهار داشت : با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده و بسیج امکانات دو شرکت آب وفاضلاب شهری و روستایی درحال حاضر آب آشامیدنی تمامی شهر‌های آسیب دیده از سیل به جز شهر‌های گروه الف در ۲۴ ساعت اولیه برطرف و جریان آب پایدار برقرار شد.

وی به خسارت ۸۰ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریالی سیل به خطوط انتقال وشبکه توزیع آب استان اشاره کرد و گفت: سیلاب ۲۷ اسفند پارسال موجب تخریب ۵.۴ کیلومتر خطوط انتقال و ۲.۲ کیلومتر شبکه توزیع آب استان شد.

مدیرعامل آب وفاضلاب شهری مازندران افزود: تاسیسات آبرسانی شهر‌های سیمرغ، جویبار، بهمنیر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، ساری، بهشهر، رستمکلا، خلیل شهر، بابل، امیرکلا و بابلسر در سیل اخیر دچار آسیب شد.

عبدالهی گفت: آب گرفتگی ۳ ایستگاه پمپاژ و از مدار خارج شدن ۲۰ دستگاه الکتروپمپ و تابلو و دیزل ژنراتور با ۷۰ میلیارد و ۲۵۰میلیون ریال خسارت، ورود گل و لای به یک باب تلمبه خانه و ۳۵ کیلومتر خط انتقال فاضلاب با ۳ میلیارد ریال خسارت، تخریب یک دستگاه ترانس برق و منصوبات سرچاهی یک حلقه چاه به میزان یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال، تخریب لوله و شیرآلات ورودی و خروجی و ورود گل ولای به یک باب مخزن ذخیره، به میزان یک میلیارد ریال بخشی از این آسیب‌ها بودند که منجر به کمبود و یا قطع آب شرب مشترکان شد.

وی افزود: شرکت‌های آبفاشهری ورستایی برای تامین آب آشامیدنی مورد نیاز سایر مشترکان به ویژه در شهر‌های بابل، بابلسر و امیرکلا روزانه ۲۲ تانکر سیار آبرسان با ظرفیت ۱۱۵ هزار لیتر فرستاده است.

عبداللهی گفت: ۱۹هزار و ۵۰۰ بسته یک لیتری آب بسته بندی شده بین مشترکان شهر‌های بابل و بابلسر توزیع شد.

مدیر عامل آبفاشهری مازندران از اجرای خط انتقال به منظور برداشت آب از لایه بالایی سدالبرز به دلیل کدورت پایین‌تر لایه سطحی در زمان بروز سیل و سیلابی شدن ورودی سد خبر داد و گفت: پس از شست وشوی ۴۰ کیلومتر از این خط انتقال، بخشی از کمبود آب شرب شهر‌های گروه الف به ویژه بابل و بابلسر در روز‌های آینده برطرف می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه