English

شهردار سنندج در جلسه ستاد مدیریت بحران تاکید کرد:

آماده باش کلیه نیروهای خدمات شهری / آماده کردن کیسه های شنی جهت هدایت سیلاب

شهردار سنندج در جلسه ستاد مدیریت بحران تاکید کرد: با توجه به حوادث رخ داده در سایر استانها و احتمال بارش باران در هفته آینده ضمن آماده باش به کلیه مدیران شهرداری و نیروهای خدمات شهری تاکید کرد: باید تمامی تمهیدات لازم برای جلوگیری از بروز حادثه و آبگرفتگی معابر صورت پذیرد.

آماده باش کلیه نیروهای خدمات شهری / آماده کردن کیسه های شنی جهت هدایت سیلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، حشمت الله صیدی در ابتدای جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری سنندج از بروز حادثه  جاری شدن سیل در برخی استانها بویژه استان گلستان و شهر شیراز که علاوه بر خسارت های مالی فراوان باعث جان باختن جمعی از هموطنان شد ابراز تاسف نمود و این حادثه دردناک را به تمامی مردم ایران اسلامی بویژه خانواده های داغدار حوادث اخیر تسلیت گفت.

 شهردار سنندج بیان کرد: متاسفانه جاری شدن سیل در چند استان کشور باعث ابراز نگرانی شهروندان شده و از نهادهایی همچون شهرداری انتظار دارند تمهیدات لازم برای کاهش خسارت جانی و مالی در مقابله با حوادث نظیر جاری شدن سیل را صورت دهند.

وی گفت: در  شرایط  فعلی  باید تمامی مدیران شهرداری در محل کار خود حاضر باشند و نظارت دقیق بر امورات حوزه کاری خود دادشته باشند.

 صیدی افزود: بسیاری از معابر سطح شهر در مواقع بارش باران دچار آب گرفتگی می شوند که این نقاط شناسایی شده و در روزهای آتی در جهت رفع مشکل این نقاط اقدام لازم صورت می پذیرد.

وی تاکید کرد: کلیه نیروهای خدمات شهری باید در آماده باش کامل باشند و نقاطی از سطح شهر که در مواقع بارش دارای مشکل هستند با تقسیم نیروهای خدمات شهری نسبت به رفع آبگرفتگی معابر این نقاط  اقدام شود.

 شهردار سنندج عنوان کرد: ساخت و سازهای غیرمجاز در برخی از نقاط سطح شهر بویژه در نواحی منفصل شهری در مواقع بارش باران در معرض بیشترین خطر هستند که از سوی شهرداری نواحی و مناطق باید اخطارهای لازم را به ساکنان این منازل داده شود.

وی گفت: در مواقع بارش های شدید باران شاهد ورود آب به داخل منازل مسکونی هستیم که باید شهرداری مناطق نسبت به تعمیر و خرید پمپ های تخلیه آب اقدام نمایند.

 صیدی اعلام کرد: تهیه و توزیع کیسه های شنی در معابری که دچار آب گرفتگی می شوند درهدایت وجلوگیری از ورود آب به منازل بسیار حائز اهمیت است که باید نسبت به  آماده کردن این کسیه ها اقدام شود.

شهردار سنندج تاکید کرد: بارش های تدریجی باران در برخی مواقع باعث ریزش ترانشه و مسدود شدن معابر شهری می شود که باید تمامی ماشین آلات عمرانی در نقاط مختلف سطح شهر مستقر شوند و در صورت ریزش ترانشه نسبت به پاکسازی و بازگشایی معبر در کمترین زمان ممکن اقدام شود.

 صیدی گفت: نیروهای آتش نشانی هم با داشتن تجهیزات خاص آمادگی لازم برای کمک به نیروهای خدمات شهری مناطق را دارند و باید شهرداری مناطق با نیروهای آتش نشانی هماهنگی لازم را داشته باشند.

وی عنوان کرد: هدایت آب های سطحی در بسیاری از معابر در کوتاه مدت قابل حل است و معابر هم که نیاز به اجرای فعالیت عمرانی دارد و رفع آن زمانبر است توسط معاونت فنی و زیربنایی جزء طرحهای عمرانی گنجانده شود و نسبت به رفع آن در سالجاری اقدام شود.

 صیدی با بیان اینکه پیش بینی های سازمان هواشناسی کارشناسی و دقیق است؛ گفت: اخطارهای هواشناسی را باید جدی گرفت و تمامی اقداماتی که می توان در جهت کاهش خسارت در سطح شهر نظیر پاکسازی نخاله های ساختمانی که باعث مسدود شدن دریچه های آب های سطحی می شود؛ بخوبی صورت گیرد.

وی به شهروندان توصیه نمود: با توجه به تصاویر منتشر شده در فضای مجازی بعضی از افراد به دلیل حضور در مکانهای سیلابی و تهیه عکس و فیلم جان خود را ازدست داده اند بنایران تردد غیرضروری در سطح شهر در مواقع بارش های باران می تواند در کاهش حوادث ناگوار و همچنین موجبات تسریع در خدمات رسانی را فراهم سازد.

شهردار سنندج ابراز امیدواری نمود: با تلاش و برنامه ریزی لازم وهمچنین تعامل و مشارکت همه شهروندان بتوانیم در بارش های آتی شاهد کمترین خسارت در سطح شهر باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه