English

شهردار سنندج:

خودم را شهردار همه مردم می دانم/ متاسفانه فساد در شهرداری ها نهادینه شده است

شهردار سنندج با بیان اینکه همه نواحی سنندج را به یک چشم مینگرم گفت: من خودم را شهردار همه مردم می دانم.

خودم را شهردار همه مردم می دانم/ متاسفانه فساد در شهرداری ها نهادینه شده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، حشمت الله صیدی امروز صبح چهارشنبه در نشست خبری با رسانه های کردستان اظهار داشت: شرایط امروز کشور در حال حاضر شرایط عادی نیست،که این شرایط مشکلات شهرداری ها را مضاعف نموده است.

وی اضافه کرد: بیشترین دغدغه من در حال حاضر کب درآمد برای شهرداری و پرداخت حقوق همکاران می باشد، که در این راستا روز گذشته حقوق بهمن ماه همکاران هم پرداخت شد.

شهردار سنندج یادآور شد: با برنامه ریزی های انجام شده در آینده نزدیک شهرداری الکترونیک در این شهر ایجاد و 70 درصد فرآیندها و خدمات رسانی به شهروندان، الکترونیکی می شود.

صیدی گفت: در حال حاضر در سطح کشور این طرح در 2 شهر بزرگ تهران و مشهد اجرا شده که بسیار موفقیت آمیز بوده و امید می رود ما نیز با الگوگیری از این شهرها طرح را به خوبی پیش ببریم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بخشی از کارها از جمله پرداخت قبوض، آگهی های مزایده و مناقصه در شهرداری سنندج به صورت الکترونیکی انجام می شود.

صیدی به راه اندازی سامانه 137 در شهرداری سنندج اشاره کرد و گفت: با راه اندازی این سامانه شهروندان می توانند به صورت 24 ساعته انتقادات، پیشنهادات و موانع و مشکلات شهری را از این طریق برای پیگیری به ما منتقل کنند.

شهردار سنندج ابراز امیدواری کرد در فراخوانی که برای اجرای طرح شهر الکترونیک داده شده شرکتی برنده شود که بتواند در سریعترین زمان ممکن کار را پیش ببرد.

قول داده بودم کسی را استخدام نکنم

وی با بیان اینکه در حال حاضر بدنه شهرداری فربه شده و نیروهای زیادی بدون حساب و کتاب اضافه شده اند، گفت: اگر نیروهای غیر ضرور به بدنه شهرداری اضافه نمی شد امروز مشکلی در زمینه پرداخت حقوق کارکنان نداشتیم وبنده هم قول داده بودم در زمان صدارت درشهرداری،کسی را استخدام نکنم.

صیدی اظهار داشت: در حدود یکسال و نیم گذشته تاکنون با تلاش فراوان جلوی استخدام در بدنه شهرداری سنندج گرفته شده هر چند برای این کار هزینه زیادی دادیم اما هدف ما خدمت رسانی صادقانه به شهروندان است.

وی با اشاره به اینکه نقطه قوت ما وجود مدیران شایسته است، افزود: هر چند ما منکر مشکلات در بدنه شهرداری نیستیم اما در این مدت، کارهای زیادی در زمینه اصلاح ساختاری و سالم زایی انجام شده است.

شهردار سنندج صرفه جویی و تلاش برای کاهش هزینه ها، پرهیز از صدور سندهای سوری و تلاش برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز را از دیگر اقدامات شهرداری در 18 ماه اخیر اعلام کرد.

یکی از معضلات شهر ترافیک است

وی در ادامه با اشاره به اجرای تعدادی پروژه عمرانی در سطح شهر برای کاهش ترافیک گفت: یکی از پروژه هایی که با بهره برداری از آن می توان تا حدود زیادی از ترافیک سطح شهر بکاهد اجرای بلوار کردستان است.

صیدی افزود: مشکلات و موانع زیادی بر سر راه این پروژه وجود داشت که با اقدامات انجام شده تمام موانع برداشته شد و تلاش می کنیم این پروژه تا پایان خرداد سال آینده به مرحله بهره برداری برسد.

وی اجرای پروژه کمربندی آبیدر، بلوار 36 متری معتمد وزیری، بلوار 36 متر دگایران، بلوار ابن سینا سه راهی نایسر را از دیگر پروژه های عمرانی در دست اجرا اعلام کرد و تعدادی از این پروژه ها از پیشرفت خوبی برخوردار هستند.

شهردار سنندج به برنامه ریزی های لازم برای احداث پارک مطالعاتی 50 هکتاری در کمربندی بهشت محمدی (حدفاصل بهشت محمدی و روستای قار) اشاره کرد و یادآور شد: زمینی که برای این پارک خریداری شده از چشم انداز بسیار خوبی برخوردار است.

وی افزود: برای احداث این پارک از نظر طراح پل طبیعت تهران بعنوان مشاور بهره گرفته شده که ایشان  جزو 300 معمار برتر دنیاست و اکنون بخشی از مطالعات آن انجام گرفته و اعتبار آن نیز تامین شده است.

صیدی با بیان اینکه در حال حاضر زیرساخت های لازم برای ایجاد این پارک فراهم است، ابراز امیدواری کرد در سریعترین زمان ممکن و بدون هیچگونه مشکلی کار احداث این پروژه پیش برود.

وی مطالعات و شناسایی کانی ها و قنات ها را یکی دیگر از اقدامات انجام شده شهرداری اعلام کرد و گفت: شهر سنندج در زمینه وجود کانی و قنات از ظرفیت بالایی برخوردار است و با اقدامات انجام شده کار شناسایی در مرحله پایانی قرار دارد.

شهردار سنندج اظهار داشت: همچنین در روزهای آینده نهضت گسترده ی در حوزه نهال کاری اتفاق می افتد و در چهار نقطه مشخص شده سطح شهر 10 هزار نهال غرس می شود.

وی در ادامه به آسفالت خیابان ها، کوچه ها و معابر سطح شهر در سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: از اول سال جاری تاکنون 200 هزار متر مربع آسفالت در سطح شهر انجام شده بدون اینکه حتی یک ریال از شهروندی گرفته شود.

صیدی تاکید کرد: یکی از مشکلات سطح شهر سنندج کمبود سرانه فضای سبز است که با اقدامات انجام شده سال جاری در چند نقطه سطح شهر 6 هکتار فضای سبز احداث شد.

وی اظهار داشت: احیا و بهسازی چند مورد فضای سبز در آبیدر و ایجاد چند پارک درون محله ای در محلات حاشیه از جمله محله اسلام آباد از دیگر برنامه های انجام شده و یا در درست اقدام شهرداری است.

شهردارسنندج

ثبت مطالبات از دستگاههای اجرایی

شهردار سنندج در ادامه سخنان خود افزود: در سال جاری اخذ 810 میلیارد ریال مطالبات از دستگاه های اجرایی استان از جمله راه و شهرسازی، استانداری، اوقاف و دادگستری ثبت شد.

وی اظهار داشت: از محل دریافت این مطالبات، 127 میلیارد ریال بدهی امور مالیاتی را پرداخت کرده و مابقی را نیز صرف چند وام برای پروژه های مختلف از جمله بهشت محمدی و توسعه محل دفن اموات شد.

صیدی با بیان اینکه شهربازی پارک ملت در گذشته در دست سرمایه گذار بود که با مشکلاتی مواجه شد، گفت: در حال حاضر این پروژه به سرمایه گذار دیگری واگذار شده و بنابر وعده، قرار است فاز اول آن پایان خرداد و فاز دوم پایان شهریور تحویل داده شود.

وی با بیان اینکه شهر سنندج با نیم میلیون نفر جمعیت نباید فاقد شهربازی روباز است، ابراز امیدواری کرد، سرمایه گذار این پروژه بتواند سریعتر از زمان پیش بینی شده آن را به اتمام برساند.

شهردار سنندج اضافه کرد: 2 پروژه فرهنگی تفریحی دیگر در سایت قشلاق گریزه با حجم سرمایه گذاری 130 میلیارد ریال و اجرای چند پروژه ساختمانی خدماتی از دیگر پروژه های در دست احداث است.

وی افزود: با مشارکت سرمایه گذار بخش خصوصی، سامانه هوشمند پارک حاشیه ای خودروها در معابر شهری سنندج راه اندازی می شود.

صیدی یادآور شد: در سال های گذشته بدلیل نوع فناوری بکار رفته در مدیریت، ارائه خدمات پارک حاشیه ای همواره مورد انتقاد شهروندان بود.

وی اظهار داشت: عدم نظارت شفاف مالی شهروندان بر شارژ و هزینه کرد برای خرید خدمات پارک و نبود ارائه خدمات نوین مطابق روش های روز از جمله مهمترین مشکلات پارک حاشیه ای خودرو در این شهر است.

شهردار سنندج گفت: در راستای استفاده از فناوری های نوین در ارائه خدمات پارک حاشیه ای و با بهره گیری از توان علمی و فنی نیروهای بومی سامانه و اپلیکشن هوشمند پارک حاشیه ای خودرو طراحی شد.

وی با اشاره به راه اندازی این سامانه در سنندج اضافه کرد: 30 خیابان اصلی شهر با استفاده از حسگر و دوربین به صورت هوشمند پارک حاشیه ای خودروها را کنترل می کنند.

صیدی افزود: نظارت کامل بر پرداخت ها، پرداخت از طریق اپلیکشن، خرید خدمات پارک و همچنین رزرو پارک از جمله مزایای اجرای طرح هوشمند سازی پارک حاشیه ای خودرو در سطح شهر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه