English

استاندار مازندران:

مردم به نقش موثر شورا امید بستند

استاندار مازندران با بیان اینکه مردم به نقش موثر شورا امید بستند،گفت:هنوز متاسفانه نتوانستیم بدرستی نقش و جایگاه شورا درک کنیم .

مردم به نقش موثر شورا امید بستند

به گزارش خبرگزاری موج مازندران ، احمد حسین زادگان در نشست با رئیس و اعضای شورای اسلامی استان با بیان این که شورا یک نهاد مترقی است که باید به حداکثر کارآمدی دست یابد، افزود:مردم در انتخابات شوراها پررنگ و پرشور شرکت می کنند به امید آن که قدم های بزرگ و موثر در مدیریت شهری برداشته شود.

وی با بیان این که شورا، پل ارتباطی بین دولت و مردم است، یادآور شد: ارتباط بین شما و مسئولین باید قوی تر و نزدیک تر باشد و تعامل بین این دو نهاد دولتی و مردمی مستحکم تر شود تا بارقه های امید مردم خاموش نشود.

استاندار مازندران ، تسلط بر قوانین، دستورالعمل ها و ضوابط را برای شوراها الزامی دانست و بر آموزش اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا به صورت مستمر بویژه آموزش مجازی تاکید کرد.

وی بر توسعه متوازن در همه بخش ها و نقاط استان تاکید کرد و یادآور شد: در بهره گیری از برخی مزیت ها و ظرفیت های بالقوه استان غفلت صورت گرفته است که از آن جمله می توان به ظرفیت های بخش کشاورزی به عنوان یک فرصت توسعه ای و اشتغالزا اشاره نمود که در صورت نگاه علمی واقتصادی امروز بخش عمده مشکلات پیش روی استان مرتفع می شد و امروز این مهم در دستور کار استان قرار دارد.

استاندار مازندران در این راستا از اجرای طرح اصلاح دام سبک، اصلاح بذر و توسعه فضای گلخانه ای در استان خبر داد و افزود: با واحدهای اقتصادی سازمان بنیاد شهید مذاکرات لازم صورت گرفت تا با پشتیبانی و سرمایه گذاری در تولید گوشت سفید، واحدهای مرغداری استان دیگر به ورطه تعطیلی کشانده نشوند.

حسین زادگان از تهیه بسته فرصت سرمایه گذاری استان خبر داد و افزود: در این طرح؛ ظرفیت های سرمایه گذاری مازندران در حال تدوین است.

نماینده عالی دولت در استان با بیان این که اختلاف و واگرایی از مسایلی است که مازندران درگیر آن است و نمی توان بدون هم افزایی و هم بینشی استان را ساخت، گفت: از آغاز به کار در کسوت استاندار تلاش کردم در سایه اعتدال سیاسی همه ظرفیت ها و توانمندی های استان را در بخش های مختلف به کمک بطلبم و هم گرایی و تعامل را شعار اصلی خود برای کار می دانم.

وی با بیان این که با نگاه یکپارچه به مازندران باید امید برای اعتلای استان را تقویت کرد، افزود: باید برای مردم امید اجتماعی ایجاد کنیم و زمینه را برای مشارکت مردم و نهادهای اجتماعی در امور فراهم نماییم.

حسین زادگان با اشاره به این که اشتغال و معیشت؛ امروز دغدغه اصلی مردم است، تاکید کرد: در کنار هم با اتکا به همراهی نیروهای مشفق و دلسوز باید در مسیر آبادانی مازندران گام برداریم.

وی بر ضرورت مدیریت مشارکتی استان و دادن نقش به مردم و سمن ها در امور تاکید کرد و گفت: سامانه نمتا برای دریافت نظرات و پیشنهادهای آحاد مردم و گروه های مختلف فکری، سیاسی، دانشگاهی و ... راه اندازی شده است.

استاندار مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که مصوب کردیم تا مجوز برای معدن جدید صادر نشود و کسانی که الزمات زیست محیطی را رعایت نمی کنند، معادنشان تعطیل شود، خاطرنشان کرد: ظرفیت معدنی استان بالاست و ذخایر جدید معدنی نظیر روی، مس و ... شناسایی شده است که در جهت رونق اقتصادی و تقویت اشتغال بسیار موثر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه