English

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران:

آیین نکوداشت هنر ماه در مازندران برگزار می شود

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران گفت: همزمان با چهلمین سال بزرگداشت انقلاب اسلامی ایران، سه آیین نکوداشت هنر ماه در برگزار می شود.

آیین نکوداشت هنر ماه در مازندران برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری موج مازندران و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی استان مازندران سیف الله فرزانه  اظهار داشت: پنجمین، ششمین و هفتمین آیین «هنرماه» با هدف نکوداشت هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی در استان مازندران، شهرستان بابلسر، سوادکوه و بهشهر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد : همزمان با چهلمین سال بزرگداشت دهه فجر پنجمین آیین نکوداشت «هنرماه» به منظور تجلیل از استاد پرویز نظری و اشرف السادات متولیان هنرمندان رشته های معرق-مشبک فلز و گلیم، روز شنبه ۱۳ بهمن ماه سال جاری درسالن ارشاد شهرستان بابلسر برگزر می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران، گردشگری و صنایع دستی استان مازندران از برگزاری ششمین آیین نکوداشت هنرماه و تجلیل از دو هنرمند پیشکسوت استاد حوریه رستمیان و سوری اخی به ترتیب در رشته جاجیم و گلیم بافی ۲۴ بهمن ماه در شهرستان سوادکوه خبرداد و اذعان داشت: هفتمین آیین مذکور در تاریخ ۲۷ بهمن ماه به تجلیل سه استاد بزرگ صنایع دستی  استاد علی اکبر درستکار، رمضان علی قاسمی تیرتاش و قنبر رجبی در شهرستان بهشهر اختصاص دارد.

فرزانه افزود: برنامه نکوداشت هنرمندان صنایع دستی که با عنوان هنرماه برگزار می‌شود قصد دارد علاوه بر تجلیل از هنرمندان پیشکسوت صنایع دستی و معرفی رشته‌های بومی و سنتی مازندران قدم مؤثری برای پویایی و اشاعه این هنر و صنعت ملی و بومی استان بردارد.

وی بابیان اینکه پیش از این، از استاد قدم پور، محبی، شاه نظری، گلرد و توکل‌زاده، موسوی و کثیری به ترتیب هنرمندان پیشکسوت در رشته‌های گره چینی، سفال، نمد، لاک‌تراشی، حصیربافی و منبت چوب در قالب آیین نکوداشت هنرماه تقدیرشد، یادآورشد:پنچ بازارچه موقت صنایع دستی در شهرستان های گلوگاه، ساری، بابل، بابلسر و فریدوکنار در دهه فجر جهت بازدید وخرید صنایع دستی و هنرهای سنتی برپا خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه