English

طرح اصلاح ناهنجاری های قامتی زنان در روستای مازندران اجرا می شود

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران اظهار داشت: طرح اصلاح ناهنجاری های قامتی زنان در 60 روستای استان از بهمن امسال اجرا می شود.

طرح اصلاح ناهنجاری های قامتی زنان در روستای مازندران اجرا می شود

به گزارش خبرگزاری موج، مریم جمشیدی بیان داشت:از هفته اول بهمن امسال تیم های پزشکان و کارشناسان علوم پزشکی مازندران در قالب تیم های سیار به این روستاها اعزام می شوند.

وی افزود: برای این منظور و با تقسیم بندی روستاهای مازندران به سه بخش غرب ، شرق و مرکز در هر بخش 20 روستا زیر پوشش اجرای این طرح قرار می گیرند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت : طی فراخوانی از بانوان این روستاها درخواست می شود تا با مراجعه به پایگاههای سنجش سلامت زنان، اندازه گیری های لازم برای این طرح جدید را بر روی آنها انجام دهند.

جمشیدی ادامه داد: در گذشته فعالیت زنان روستایی در منزل و بعد از آن در مزرعه و انجام فعالیت کشاورزی مانع از بروز بسیاری از بیماری ها غیر واگیر در این قشر می شده است.

وی افزود: اما اکنون مبتلا شدن زنان روستایی به بیماری های غیر واگیر همچون دیابت و فشار خون و نیز فقر حرکتی باعث شده تا با اجرای طرح سلامت زنان برای کنترل و پیشگیری از آنها کارهایی انجام شود.

جمشیدی با اشاره به اینکه سابقه اجرای طرح سلامت زنان مازندران به سال 92 بر می گردد، گفت: در این مدت اندازه گیری قند و فشار خون زنان روستایی در دستور کار تیم های سیار پزشکان قرار داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه