English

لزوم بصیرت‌دهی و آگاهی‌بخشی جامعه از سوی مبلغان

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران بر لزوم بصیرت‌دهی و آگاهی‌بخشی جامعه از سوی مبلغان تاکید کرد.

لزوم بصیرت‌دهی و آگاهی‌بخشی جامعه از سوی مبلغان

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام ناصر شکریان در حاشیه دیدار با حجت‌الاسلام طاهری مدیر حوزه‌های علمیه مازندران در جمع خبرنگاران با تبریک سالروز ازدواج حضرت زهرا (س) و امام علی (ع) از تلاش‌های مجموعه مدیریت حوزه علمیه مازندران تقدیر کرد.

وی بیان کرد: این نشست با هدف تشکیل شورای تبلیغ استان، تقویت حوزه‌های علمیه، برگزاری نشست‌های استانی و شهرستانی روحانیون مستقر وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی و همچنین همکاری و هماهنگی بیشتر در زمینه اعزام مبلغان در مناسبت‌های مختلف سال تشکیل شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اینکه مبلغان و روحانیون اعزامی به مناطق و محافل باید به سلاح علم روز نیز مجهز باشند، اضافه کرد: به‌روز بودن مبلغ و آگاهی به مسائل روز و آسیب‌های اجتماعی برای مبلغان امری ضروری است که باید به آن مجهز باشند.

این مسوول با تأکید بر لزوم بصیرت‌دهی و آگاهی‌بخشی جامعه از سوی مبلغان،‌ خاطرنشان کرد: در حقیقت تاریخ بشریت، انقلابی به عظمت انقلاب اسلامی ایران با هدایت یک روحانی حوزوی و عالم دینی یعنی امام خمینی (ره)‌ را فقط یک بار تجریه کرد و این بصیرت، آگاهی و عظمت از درون حوزه شکل گرفت که سرمشق و الگوی همه مبلغان اسلام  است.

شکریان به روند اعزام در مناسبت‌های مختلف طول سال اشاره کرد و افزود: در سال 95 حدود 12هزار و 652 نفر در مناسبت‌های مختلف سال مبلغان به مساجد،‌ تکایا ،‌مدارس و محافل اعزام شدند.

وی بیان کرد:‌اعزام مبلغ و مبلغه با هدف تبلیغ و ترویج باورهای ناب  و فرهنگ دینی و اسلامی در مناسبت‌های تبلیغی 17 گانه در طول سال 94 (فاطمیه،ارتحال امام(ره) و 15 خرداد،ماه مبارک رمضان، ماه محرم ، صفر و هفته مهدویت) در سطح شهرهای استان برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به برگزاری نشست‌های مختلف با گروه‌های تبلیغی جهادی در مازندران، گفت:‌ گروه‌های جهادی در عرصه تبلیغی در چند شهر مازندران در طول سال به‌ویژه در مناسبت‌های خاص و ایام تابستان مشغول فعالیت هستند و اکنون نیز با حضور در طرح‌های اوقات فراغت و طرح سالم‌سازی دریا با این اداره کل همکاری نزدیک دارند که البته نیاز به حمایت بیشتر از سوی همه نهادهای فرهنگی هستند.

شکریان گفت:‌ برگزاری 44 مورد همایش مبلغان ، برگزاری 4 جلسه آموزشی برای مبلغان و مبلغان در سه منطقه استان به همراه اهدای کتاب، لوح‌های فشرده و بسته‌های فرهنگی به مبلغان در همایش استانی، جذب و گزینش و استقرار بیش از 151 نفر روحانیون مستقر در استان و اعزام روحانی در ایام نوروز به مساجد بین راهی و شبانه‌روزی ، سواحل دریا ، پارک‌های جنگلی و مناطق آسیب برای برپایی نماز جماعت، مشاوره دینی و بیان احکام شرعی از جمله فعالیت‌های واحد اعزام این اداره‌کل در سال 95 است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی