English

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان:

باید بین نخبگان و مساجد آشتی برقرار کرد

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: مسجد اوّلین و اصلی ترین پایگاه و محل اجتماع مسلمانان است و تا هر زمان مسجد زنده و فعال باشد دین اسلام زنده و مؤثر در زندگی و حیات اجتماعی جامعه جاری خواهد بود.

باید بین نخبگان و مساجد آشتی برقرار کرد

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین قطبی اظهارداشت: امروزه یکی از چالش های اساسی که در مساجد با آن روبرو شده ایم ضعف ارتباطی مساجد با نخبگان جامعه است، به عبارت دیگر مساجد خالی از نخبگان و نخبگان نیز بدون مسجد شده اند.

وی ادامه داد: این خطر بزرگی را درپیش رو قرا می دهد. از یک سو نخبگان که می بایست طلایه دار جریانهای فکری و فرهنگی جامعه باشند بدون تریبون و از محیط های مذهبی دور مانده اند و از سوی دیگر مساجد که می بایست زمینه ساز رشد فکری و اعتلای فرهنگیِ جامعه بشوند به دور از نخبگان مانده اند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تصریح کرد: در دوره هایی، نخبگان با تشکیل محافل، سخنرانی ها و اداره جلسات شهری، با سطوح میانی و فرهنگی جامعه و در ارتباط بودند ولی پس از پیدایش فضای مجازی و شتابِ رو به تزاید رسانه های نوین، عرصه های میدانیِ حضور و تردد نخبگان نیز به حاشیه رفته و نخبگان در سلول های اقماری و حاشیه ای در فضای مجازی با اندک مخاطبان غیر حضوری و آن هم در قالب گفت و گوهای کوتاه و سطحی درگیر شده اند.

وی گفت: این وضعیت هم نخبگان را در جریان سازیِ فکری و فرهنگیِ جامعه ناکام خواهد ساخت و هم رفع عطش و تشنگیِ فعالان فرهنگی و جوانانِ پر نشاط ناتمام خواهد ماند.

قطبی با بیان این که ضرورت دارد بین نخبگان و مساجد آشتی برقرار کرد، ابراز داشت: به هرکدام از اندیشمندان و فضلای فرهنگ ساز و هنجار فرست می باید در یکی از مساجد شهر کرسیِ بیان و ارائه مباحث فرهنگی عطا نمود.

وی در پایان عنوان داشت: این امر موجب خواهد شد بین آحاد جامعه و فعالان فرهنگی و نخبگان فرهنگی و فکری پیوند حسّی، عاطفی و عقلی صورت بگیرد و زمینه های رشد فکری و فضای فرهنگی در جامعه فراهم آید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه