English

تسریع در روند احداث نیروگاه زباله سوز تنکابن با رفع موانع اداری

فرماندار ویژه تنکابن بر ضرورت رفع موانع اداری و مشکلات احداث نیروگاه زباله سوز این شهرستان تاکید و خواستار تسریع در روند اجرایی آن شد.

تسریع در روند احداث نیروگاه زباله سوز تنکابن با رفع موانع اداری

به گزارش خبرگزاری موج،سید امیر حسینی جو گفت : در این طرح که تفاهم نامه اولیه آن در سال گذشته به امضاء رسیده قرار است یک شرکت آلمانی بدون دریافت هزینه ای ، در ساخت ، راه اندازی و بهره برداری این نیروگاه مشارکت داشته باشد و زباله های انباشت شده در منطقه پرده سر را به برق تبدیل و آن را به فروش برساند.

وی اظهار داشت : شهرداری تنکابن نیز مکلف است که 10 هزار مترمربع زمین در محل دفن بهداشتی زباله منطقه پرده سر به منظور احداث نیروگاه در اختیار این شرکت قرار داده و روزانه 300 تن زباله را تحویل دهد.

حسینی جو با بیان اینکه مدیریت و اجرای پروژه تولید برق از زباله به مدت 20 سال خواهد بود ، خاطرنشان کرد : از آنجایی که شرکت مذکور به منظور طراحی ، تهیه و ساخت تجهیزات ، تاسیسات و منصوبات نیروگاه تا سقف یازده میلیون یورو تامین سرمایه کرده و هیچ مشکل مالی در این زمینه وجود ندارد بنابراین احداث این نیروگاه بهترین گزینه برای پایان دادن به مشکل پسماند در منطقه است.

وی تصریح کرد : این طرح که کاملا کارشناسی است به دلیل برخی ایراد ها در متن قرارداد و پیچیدگی سیستم اداری با مشکل مواجه شده و باید هرچه سریعتر برطرف گردد تا تکلیف شهرهای همجوار هم که منتظر نتیجه آن هستند ، مشخص گردد.

به گفته فرماندار ویژه تنکابن ، با راه اندازی این نیروگاه و به منظور تامین روزانه 300 تن زباله مورد نیاز ، مقرر گردید زباله های شهرستان های رامسر و عباس آباد نیز به این منطقه انتقال یابد تا مشکلات آنها در بخش مدیریت پسماند به حداقل برسد.

وی یادآور شد : هم اکنون هزاران تن زباله در منطقه پرده سر انباشت شده و شیرابه های حاصل از آن سلامت مردم منطقه را تهدید می کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی