English

نخستین بانک نشای مکانیزه در غرب مازندران راه اندازی شد

رئیس جهاد کشاورزی تنکابن گفت: نخستین بانک نشای مکانیزه در غرب مازندران راه اندازی شد.

نخستین بانک نشای مکانیزه در غرب مازندران راه اندازی شد

به گزارش خبرگزاری موج، عقیل استادی، اظهار کرد: شهرستان تنکابن با دارا بودن بیش از 6 هزار هکتار زمین برنجکاری تا به امروز از روش‌های سنتی کاشت بهره برده و نتوانسته خود را با کشت مکانیزه کشاورزی هماهنگ کند.

وی تصریح کرد: برای نخستین بار در تنکابن، طرح بانک نشا برنج از سوی یک جوان راه‌اندازی شده و موفق به کشت برنج به  صورت مکانیزه در اراضی منطقه شدند.

رئیس جهاد کشاورزی تنکابن با اشاره به اینکه گسترش کاشت مکانیزه در غرب استان مازندران چشمگیر است، اظهار کرد: با توجه به عدم محدودیت و ظرفیت فراوان منطقه برای کشت مکانیزه، آسانی و کم ضرر بودن این طرح و همچنین فواید آن در مراحل مختلف نگهداری مانند وجین و برداشت، توزیع و گسترش این روش را از اولویت ‎ های مروجان در کلاس های آموزشی برای کشاورزان قرار گرفت.

استادی در ادامه با بیان مزایای کشت مکانیزه نسبت به سنتی از لحاظ صرفه جویی در وقت و هزینه برای کشاورزان منطقه گفت: مهم‌ترین مزایای این روش مقرون به صرفه بودن و کاهش سختی کار، کاهش بذر مصرفی در واحد سطح، جلوگیری از بیماری و کاهش آفات بذور و نشا برنج، یکنواختی و یکدست بودن سطح زیر کشت، کاهش هزینه مبارزه با علف هرز و سهولت در برداشت آن است.

وی درباره بهره‌برداری نخستین بانک نشا در منطقه از سوی یکی از جوانان مستعد خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی شهرستان پیشگام حمایت از طرح ‏های مختلف کشاورزی بوده و همپا با بانک کشاورزی از کارآفرینان واجد شرایط برای تعالی اقتصاد کشاورزی منطقه استقبال و پشتیبانی می‌کند.

مجتبی حاتمی، موسس نخستین بانک نشاء در منطقه غرب مازندران نیز به نقش کارآفرینی این طرح به صورت مستقیم و غیرمستقیم برای بیش از 15 نفر اشاره و اظهار کرد: رضایت کشاورزان منطقه از کشت مکانیزه برنج قابل توجه بوده و با حمایت مالی از سوی نهادهای مربوطه و بانک ها از بخش کشاورزی، می توان سطح زیر کشت برنج منطقه را با استفاده از چنین طرح ‎هایی افزایش داد.

وی افزود: آسانی در مراحل کاشت داشت و برداشت برنج، کشاورزان را به ادامه فعالیت‌شان در این زمینه مشتاق ‎ تر می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه