English

روند پرشتاب ساخت نیروگاه زباله سوز نوشهر با تخصیص ۱۵۰ میلیارد ریال

تخصیص حدود 150 میلیارد ریال اعتبار از محل سفرهای دور نخست دولت و کاروان تدبیر و امید به مازندران برای تکمیل نیروگاه زباله سوز نوشهر، توانست به روند عملیات اجرایی این طرح ملی شتاب بخشد.

روند پرشتاب ساخت نیروگاه زباله سوز نوشهر با تخصیص 150 میلیارد ریال

به گزارش خبرگزاری موج، دولت در سفر مهرماه سال 94 به مازندران حدود 9 هزار و 910 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای 46 طرح عمرانی مصوب کرد که از این میزان اعتبار به تازگی حدود 150 میلیارد ریال آن برای اجرای کامل طرح ملی نیروگاه زباله سوز نوشهر اختصاص داده شد.

عملیات ساخت این نیروگاه در تیرماه سال 1390 با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست وقت کشور درفضایی به گستره حدود 2 هکتار در منطقه پلنگ چال نوشهر آغاز شد و طبق وعده های داده در آئین اغاز عملیات اجرایی این طرح ملی ظرف مدت یکسال ساخته و به بهره برداری برسد.

کارشناس مشاور این طرح ملی  گفت :‌ عملیات اجرایی این طرح متاسفانه به علت مشکلات زیست محیطی ، تحریم و درپی آن تخصص ندادن اعتبار تعطیل شده بود به گونه ای که دیگر امیدی برای ساخت آن وجود نداشت.

علی قضایی بانویی افزود :‌ تا اینکه از سال 1393 در پی حساسیت مسئولان دستگاه های اجرایی به ویژه استاندار مازندران و به تبع آن مسئولان محلی نسبت به خسارت های فاجعه بار زباله به محیط زیست و در پی آن معضلات بهداشتی فراوان در شهرهای گردشگرپذیر غرب مازندران ادامه عملیات ساخت این نیروگاه در دستور کار قرار گرفت.

این کارشناس مشاور گفت : هم اینک دست کم 110 نفر که شماری از آنان چینی هستند در 2 شیفت مشغول ساخت ابنیه و نصب تجهیزات این نیروگاه هستند که تاکنون کارها به خوبی پیش می رود و روند عملیات اجرایی این طرح نیز بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است .

قضا بانویی همچنین میزان اعتبار هزینه شده تاکنون برای ساخت این نیروگاه را حدود 400 میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد :‌ از این میزان اعتبار حدود 100 میلیارد ریال دولت ، 100 میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به منطقه و بقیه نیز شهرداری هزینه کرده است.

وی گفت :‌ این نیروگاه ظرفیت سوزاندن حدود 200 تن زباله در روز را دارد ضمن آنکه با فعالیت آن می توان روزانه به میزان سه مگاوات برق نیز تولید کرد که از این میزان تولید انرژی برق ، 2.5مگاوات آن وارد مدارشبکه سراسری برق و بقیه نیز برای مصرف داخلی استفاده می شود.

فرماندار نوشهر نیز اخیرا در نشست خبری گفت که دولت در سفرهای استانی به وعده هایش عمل کرد و هم اکنون شاهد سرریز اعتبارات برای ساخت این نیروگاه دراین شهرستان هستیم .

علی شادمان افزود :‌ همه هفته در روزهای دوشنبه از این نیروگاه در حال ساخت بازدید می شود و خوشبختانه کارهای به خوبی پیش می رود به طوری که کوره های این نیروگاه نیز نصب شده است.

وی ادامه داد : ‌نکته مهم تر آنکه این نیروگاه با استانداردها نوین دنیا کاملا مطابقت دارد و طرحی منسوخ شده نیست .

وی اظهار امیدواری کرد که با بهره برداری از این طرح ملی تا پایان سال جاری شاهد رفع اساسی و ریشه ای معضل زباله در این شهرستان گردشگرپذیر غرب مازندران باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه