English

رشد ۸۳ درصدی دستگیری توزیع کنندگان خرده فروش مواد مخدر مازندران

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران گفت: در 4سال گذشته دستگیری توزیع کنندگان خرده فروش در مازندران 83 درصد افزایش داشت.

رشد 83 درصدی دستگیری توزیع کنندگان خرده فروش مواد مخدر مازندران

به گزارش خبرگزاری موج، علی اصغر میرزایی ، اظهار کرد: در راستای برنامه ششم توسعه به دنبال گرایش افراد از صنعتی به سنتی بودیم که در این امر مجموع کشفیات مواد سنتی 3.1 و کشفیات مواد سنتی 96.9 درصد بوده است.

وی تصریح کرد: اعتیاد بلای خانمان سوزی است که زمانی که افرد را گرفتار کرده و قدرت اندیشه و تفکر را از افراد به ویژه نسل جوان می‌گیرد و در نهایت به نابودی بنیان خانواده منجر می شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران خاطرنشان کرد: کشورهای دنیا با اراده سیاسی ملت ها برای مبارزه با باندهای قاچاق مواد مخدر با هم همکاری می کنند که ایران نیز در این معاهده سهیم است.

میرزایی گفت: در 4سال گذشته بیش از 33 نقاط آلوده و کانون آلودگیمانند مهرگان نکا، ترک محله ساری، قائم شهر، بابل، آمل و جویبار شناسایی شد که اقدام های خوبی مانند اعطای تسهیلات و ایجاد اشتغال در این منطقه صورت گرفت.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران اظهار کرد: در 4سال گذشته دستگیری توزیع کنندگان خرده فروش 83 درصد افزایش داشت و همچنین 177هزار و 596 نفر در سطح استان مهارت های زندگی و 841 هزار و 50 نفر ساعت کارمندان و کارگران مسائل پیشگیری از مواد مخدر را آموزش دیدند.

وی با تاکید بر اهمیت آموزش در جامعه و نقش سازمان های مردم نهاد در پیشگیری از این امر، گفت: 41هزار و 995 نفر در محیط دانشگاهی و خوابگاهی و 70 هزار و 287 نفر زندانیان و خانواده آنان زیر آموزش قرار گرفتند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران با اشاره به برنامه های متنوع هفته مبارزه با مواد مخدر افزود: مهم ترین برنامه هفته مبارزه با مواد مخدر همایش دوچرخه سواری، همایش پیشیگیری از اعتیاد و معرفی خیران، همایش تجلیل از دستگاه برتر در راستای مبارزه با مواد مخدر، تجلیل و دیدار با خانواده شهدا در حوزه مبارزه با مواد مخدر، همایش بهبود یافتگان، نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد به ویژه در روز قدس، نمایشگاه دستاوردهای اجتماعی شدن صیانت و اشتغال و همچنین اعزام یک دوچرخه سوار به 13استان کشور جهت پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر با شعار ورزش دشمن اعتیاد در روز چهارشنبه ۳۱ خردادماه سال جاری است.

میرزایی افزود: در برنامه ششم مبارزه با خرده فروشان، کاهش 25درصدی اعتیاد، برنامه های فرهنگی و پیشگیری در محلات، مدارس، محیط های کارگری، دانشگاهی، گنجاندن در برنامه درسی آموزش و پرورش به اهمیت مبارزه با مواد مخدر و پاکسازی مناطق آلوده پرداخته شد.

وی در پایان گفت: سال گذشته با حدود هزار و 825عملیات 3هزار و 554 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد که نسبت به سال 94یک درصد افزایش داشت که بیشترین کشفیات مربوط به تریاک بوده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه