English

عاملان توزیع مواد مخدر دیگر جایی در مازندران ندارند

رئیس شورای ستاد مبارزه با مواد مخدر مازندران گفت: در سال گذشته بیش از 18 هزار عامل اصلی و سرپنجه‎های تهیه و توزیع مواد مخدر در استان دستگیر شدند و این کار را همچنان ادامه می‎دهیم تا همه عوامل مخرب احساس ناامنی کنند و دیگر جایی در این استان نداشته باشند.

عاملان توزیع مواد مخدر دیگر جایی در مازندران ندارند

به گزارش خبرگزاری موج، علیرضا یونسی‎رستمی اظهار کرد: در استان مازندران 30 محله آلوده داشتیم که همه این مناطق پاکسازی و به محلاتی امن تبدیل شد.

وی با بیان اینکه اقدامات نیروهای امنیتی و اطلاعاتی در مازندران به‎ویژه در مبارزه با مواد مخدر قابل توصیف است، افزود: هفته گذشته در یکی از شهرهای استان موفق به کشف 335 کیلوگرم هروئین جاسازی شده در یک کامیون شدیم.

رئیس شورای ستاد مبارزه با مواد مخدر مازندران تصریح کرد: سال گذشته نیز بیش از 3 تن انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی در سطح استان از عوامل تهیه و توزیع و فروشندگان مواد مخدر کشف و ضبط شد که البته بسیاری از شبکه‌های تهیه و توزیع این مواد افیونی پیش از آغاز فعالیت شناسایی و فروپاشی می‎شوند.

این مسوول بیان کرد: بیشتر افرادی که در کمپ‎های ترک اعتیاد دوره درمان را می‎گذرانند از معتادان شناسایی‎شده و دارای شناسنامه هستند که پس از معرفی به کمپ‎های ترک اعتیاد استان مدت درمان خود را با کمترین هزینه از سوی دولت سپری می‎کنند.

یونسی‎رستمی ادامه داد: تمامی مراکز و کمپ‌های ترک اعتیاد مازندران با نظارت شورای ستاد مبارزه با مواد مخدر در حال فعالیت هستند و هیچ کمپ ترک اعتیاد در این استان بدون هماهنگی ستاد راه‎اندازی نمی‎شود.

وی با بیان اینکه برنامه جامعی برای مقابله با تهیه و توزیع انواع مواد مخدر را داریم، بیان کرد: در اواسط سال 92 با پدیده گسترده شیشه مواجه شدیم و با کار عمیق اطلاعاتی و برنامه‎ریزی اساسی، کارگاه تهیه و توزیع شیشه در شروع یا پیش از فعالیت شناسایی می‎شود و اکنون قیمت این ماده در استان به‎دلیل کمبود آن، گران است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با بیان اینکه آمار دقیقی از تعداد معتادان نداشتیم و با انبوهی از محلات آلوده و کمپ‎های غیرمجاز در استان مواجه بودیم، خاطرنشان کرد: با برنامه‎های جامعی که داشتیم، بیش از 540 کمپ ترک اعتیاد با نظارت سازمان‎های دست‎اندرکار در حال فعالیت هستند و بخش مهمی از هزینه‎های درمان معتادان را نیز دولت پرداخت می‌کند.

این مسوول ادامه داد: شرایط به‌گونه‎ای فراهم شده که خود معتادان و خانواده‎های آنها پای کار می‎آیند تا از معضل اعتیاد رهایی پیدا کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه