English

اعزام ۱۳۰۰ نکایی به مناطق جنگی جنوب

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا از اعزام یک‌هزار و 300 نفر از این شهرستان به مناطق جنگی جنوب در قابل کاروان راهیان نور خبر داد و گفت: این اعزام‌ها از نیمه دوم اسفندماه آغاز و تا پنجم فروردین ماه 96 ادامه دارد.

اعزام 1300 نکایی به مناطق جنگی جنوب

به گزارش خبرگزاری موج، سیدابراهیم شریفی اظهار کرد: اعزام کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب کشور همه ساله در پایان سال و آغاز سال نو با استقبال خوب مردم و شهیدپرور مازندران روبرو بوده است و شهرستان نکا هم در این بخش همه ساله خوش درخشیده است.

وی افزود: سفر زائران سرزمین نور به مدت پنج روز به طول می‌انجامد که افراد اعزام شده به این سفر معنوی و نورانی، از مناطق عملیاتی و زیارتی از مناطق مختلف جنگی جنوب کشور همچون شلمچه، طلائیه، دهلاویه، فکه، چزابه، دهلاویه، هویزه و... بازدید می‌کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا ادامه داد: برنامه بازدید از هفت‌تپه که یادگار شهدای لشکر 25 کربلا در طول هشت سال دفاع مقدس و افتخارآفرینی‌های مختلف رزمندگان و شهدای این لشکر است هم در این سفر معنوی از بازدیدهای ویژه کاروان‌های راهیان نور است.

این مسوول گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده اعزام زائران نکایی به کربلای ایران در قالب کاروان راهیان نور، با 20 دستگاه اتوبوس در قالب هر دستگاه به‌عنوان یک کاروان صورت می‌گیرد و پیش‌بینی می‌شود 100 خودرو هم به صورت خودجوش با خودروهای شخصی در این حرکت معنوی شرکت کنند.

شریفی بیان کرد: اعزام افراد به کاروان‌های راهیان نور در واقع نوعی خودسازی است که هر ساله بر تعداد مشتاقان برای حضور در این سرزمین خوبی‌ها و پاکی‌ها افزوده می‌شود و علاقه‌مندان بسیاری در نوبت اعزام به این سفر معنوی هستند.

وی گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، علاوه بر بازدید از مناطق مختلف جنگی، زائران از برنامه‌های مختلف فرهنگی روایت‌های راویان و سخنان روحانیون همراه کاروان‌ها هم بهره‌مند شده و از فوق برنامه‌های فرهنگی از جمله بازدید از نمایشگاه رزمی و فرهنگی استفاده می‌کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا افزود: پیش‌بینی می‌شود حدود یک‌هزار و 300 نفر از شهرستان نکا به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شوند که این تعداد افراد در قالب کاروان دانشجویی، کاروان‌های خانوادگی و کاروان‌های اقشار عمومی عازم می‌شوند.

این مسؤول ادامه داد: اقتدار و امنیت امروز ما در سایه خون شهدای گرانقدر ایجاد شده است و زندگی و امنیت امروز ما مدیون شهدایی است که از خون و جان خود گذشتند تا ما در آرامش زندگی کنیم و اکنون در ادامه راه شهدا، حفظ راه، سیره و روش آنان، مهم‌ترین وظایف همه ما و نسل جدید جامعه است.

شریفی اظهار کرد: ارائه کار فرهنگی مناسب با شرایط فعلی جوانان و نوجوانان و فرهنگ‌سازی مناسب از رشادت‌های رزمندگان آن دوره برای نسل جدید از مسائل مهمی است که در این اعزام‌ها با قوت دنبال می‌شود.

وی گفت: تقویت رفتارهای معنوی و الگوبرداری از اخلاق، رفتار و اهداف شهدا از مسائل مهم و راهبردی ما در برگزاری اردوهای راهیان نور است که برای همین منظور، اعزام کاروان‌های راهیان نور دانش‌آموزان نکا به پایان رسیده و اعزام نوروزی کاروان راهیان نور با قوت دنبال می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه