English

ایران پیشتاز مبارزه با تروریسم است

وزیر دادگستری گفت: امروزه جمهوری اسلامی ایران پیشتاز نظری، عملی و البته صادقانه مبارزه با تروریسم است.

ایران پیشتاز مبارزه با تروریسم است

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام‌والمسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری کشورمان صبح امروز در دیدار با علیم الدین، سفیر جدید اندونزی در ایران، اظهار داشت: کشور اندونزی به خاطر موقعیت خاص و جایگاهش در جهان اسلام برای ما اهمیت زیادی دارد و خوشبختانه از گذشته روابط خوبی میان دو کشور در سطوح مختلف وجود داشته است.

در دولت جدید هم دیدارهای خوبی میان رؤسای جمهور و سایر مقامات عالی رتبه دو کشور صورت گرفته است که در این بین، توافقات بسیار ارزنده ای حاصل شده است. در ۱۳ حوزه تفاهمات و پشتیبانی های لازم برای توسعه روابط صورت گرفته است که نشان دهنده وجود اراده سیاسی خوبی برای توسعه روابط است.

وی بیان داشت: ما دو کشور بزرگ و پرجمعیت هستیم و ظرفیت خوبی برای توسعه روابط داریم و مردم دو کشور هم این انتظار را دارند، در میان کشورهای در حال توسعه ما از کشورهای پیشرو هستیم و بسترهای توسعه ای در دو کشور وجود دارد؛ البته در گذشته به دلیل تحریم های ظالمانه روابط دو کشور تا حدودی کاهش داشته است و تراز تجاری دو کشور از یک میلیارد و سیصد میلیون دلار به چهارصد میلیون دلار رسید که عدد خوبی نیست و این عدد در مقابل کل اقتصاد دو کشور، ناچیز است. ما با جدیت در راستای توسعه روابط اقتصادی گام برمی داریم و اگر طرف مقابل هم این عزم و اراده را داشته باشد می توانیم به پیشرفت هایی خوبی برسیم.

نگاه ما به اسلام از منظر رعایت حقوق انسان ها، مبارزه با ظلم و تروریسم و صلح و دوستی استوزیر دادگستری با اشاره به شرایط پیچیده بین المللی و حوادثمنطقه و تبلیغاتی که علیه اسلام و مسلمانان وجود دارد اعلام داشت: جریانات تروریستی خشن را خود کشورهای غربی ایجاد کرده و کشورهای اسلامی را در بدترین شرایط قرار داده اند و از طرفی دین و فرهنگ ما را متهم می کنند و جو روانی بسیار آزاردهنده ای را علیه مسلمانان بوجود آورده اند، در مقابل این تهاجم ناجوانمردانه وظیفه ما این است که با هم همکاری داشته باشیم و از فرهنگ، تمدن وکشور های خود و وجهه اسلام دفاع کنیم. خوشبختانه مواضع جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اندونزی نزدیک به هم و بر اساس موازین صحیح اسلامی می باشد و نگاه دو کشور به اسلام از منظر رعایت حقوق انسان ها، مبارزه با ظلم و تروریسم و صلح و دوستی است.

پورمحمدی با اشاره به طرح دو سال پیش رئیس جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد با عنوان جهان علیه افراط گرایی و خشونت(WAVE)، اظهار داشت: کشور ایران تنها کشور مصمم و استوار در مبارزه با جریانات تندرو و تروریستی نظیر داعش در عراق و سوریه می باشد.

وی در این باره افزود: بدون تردید اگر همت، تدبیر و مقاومت جمهوری اسلامی ایران در منطقه نبود امروز منطقه و جهان با یک فاجعه غیر قابل تصور و یک تروریسم خشن و غیر قابل کنترل مواجهه می شد؛ جمهوری اسلامی ایران در مقابله با تروریسم به دولت قانونی و مشروع عراق و سوریه و نیز کشورهای دیگر کمک های اساسی کرده است. به هر حال امروزه جمهوری اسلامی ایران پیشتاز نظری، عملی و البته صادقانه مبارزه با تروریسم است.

وزیر دادگستری ادامه داد: ما از آنچه در فرانسه، اروپا و ترکیه، یمن و دیگر کشورها اتفاق افتاده است متأسف هستیم و معتقدیم چنین حوادثی ثمره حمایت برخی از کشورها از تروریسم بوده که امروزه به این صورت بروز پیدا می کند و پشتیبان اصلی تروریسم در دنیا را کشورهایی همانند آمریکا، اروپا و صهیونیسم و همپیمانان آنها می دانیم لیکن آنها این وقایع را به تمدن اسلامی منسوب می کنند و افکار عمومی را به اشتباه می اندازند.

توسعه و ارتقای روابط نیازمند حمایت حقوقی و قضایی است

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تفاهم نامه ها و اسناد همکاری بین دو کشور تصریح کرد: سفر آتی رئیس جمهور اندونزی به تهران فرصت خوبی خواهد بود که این سندها میان وزرای دادگستری و در حضور روسای جمهور دو کشور امضاء شود و در کنار اسناد همکاری، زمینه توسعه همکاری های سایر حوزه ها نیز بررسی گردد؛ ما معتقدیم ارتقاء و توسعه روابط دو کشور نیازمند حمایت حقوقی و قضایی می باشد و توافقات حقوقی و قضایی، روابط تجاری را تثبیت می کند. وزیر دادگستری با اشاره به موضوع زندانیان دو کشور، یکی از مشکلات در این رابطه را اتباع زندانی دو کشور قلمداد کرده و اظهار داشت: خانواده های زندانیان با مراجعه به ما، خواستار پیگیری انتقال این افراد به داخل کشور هستند؛ البته ما به دنبال حمایت از مجرمین نیستیم، اگرچه معتقدیم برخی از مجرمین فریب خورده اند، ولیکن آنچه مد نظر است خانواده های آنها هستند که با مشکلات بسیاری مواجه هستند و از نظر انسانی شاید بتوانیم از مشکلات آنها بکاهیم. امیدوارم که بتوانیم مقدمات انعقاد موافقتنامه انتقال محکومین را فراهم کنیم. با توجه به وضعیت خاص برخی از اتباع خواستار تشریک مساعی و توجه ویژه دو کشور به ایشان هستم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی